کرمانشاه- معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از تبادل ۵۸ میلیارد تومان قرارداد تجاری‌سازی در فن بازار کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 15 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،علیرضا محمدی اظهار داشت: فن بازارها بستری برای تسهیل مبادلات فناوری بین عرضه کننده و متقاضی فناوری است و در استان کرمانشاه هم از چهار سال پیش فن بازار منطقه‌ای راه اندازی شده که جز موفق ترین فن بازارهای کشور بوده است.

وی با بیان اینکه فن بازار منطقه‌ای کرمانشاه طی مدت فعالیت خود رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کرده، افزود: فن بازار منطقه‌ای کرمانشاه بین ۲۰ فن بازار کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه بیان کرد: سهم فن بازار کرمانشاه از ۹۰ میلیارد تومان قرارداد تجاری سازی شده که توسط متقاضیان فناوری خریداری و تجاری سازی شده ۵۸ میلیارد تومان است و مربوط به دو ایده برتر فن آوران استان یکی ماشین برداشت گل زعفران و دیگری ایده تزریق نانوژل چشمی بوده است.

محمدی عنوان کرد: در حوزه انعقاد قراردادهای تجاری سازی و امضا آن در فستیوال فناوری در مرداد ماه، از ۱۸ ایده داوری شده ۱۳ ایده برتر انتخاب و دو ایده اپلیکیشن پایان زباله گردی و اپلیکیشن تجهیزات آزمایشگاهی تجاری سازی شد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه درخشان‌ترین عملکرد را به عنوان استان اول کشور در رویداد ملی فناوری در حوزه صنایع کوچک داشته، گفت: عرضه کنندگان فناوری استان در نشست ملی تبادل فناوری صنایع کوچک شرکت کردند و یکی از ایده‌ها با موضوع پاوربانک سولار در میان ۲۰۰ ایده از سراسر کشور رتبه اول را کسب کرد و طلا گرفت و در حال حاضر مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه بیان کرد: در نشست ملی تبادل فناوری که آذرماه برگزار شد شش تفاهم نامه بین متقاضیان و عرضه کنندگان فناوری استان راجع به بسته بندی ساشه های تک نفره محصولات، تولید سلول‌های خورشیدی، فناوری تولید پلی استون، برطرف سازی تاول در ظروف آشپزخانه با فناوری پلی استایرن، تکنولوژی لیزر با هدفی خاص منعقد شد و در این میان تفاهم نامه‌هایی با حضور چهار متقاضی فناوری از استان و دو متخصص پاسخ دهنده یا عرضه کننده فناوری منعقد شد.

 

محمدی خاطرنشان کرد: از طریق فن بازار منطقه‌ای کرمانشاه، هشت نیاز فناورانه مربوط به هشت واحد صنایع کوچک استان بعد مستند سازی و طرح در جمع مشاورین مرتفع می‌شود و امسال نیز قرار است حداقل چهار نیاز فناورانه مرتفع و بعد مستندسازی به نیاز آنها پاسخ داده شود.

وی افزود: فن بازار بستری برای عرضه فناوری مورد انتظار است و در فن بازار منطقه‌ای کرمانشاه موفق شدیم کار را از یک سایت مجازی، ایده تئوری و دوره آموزشی صرف خارج کنیم و کار به صورت عملیاتی انجام شود به گونه‌ای که فن بازار کرمانشاه توانسته به نفوذ فناوری و نیاز واحدهای صنعتی پاسخ دهد و صاحبان ایده را شناسایی و به ارائه ایده در سطح ملی کمک قابل توجهی کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی متولی فن بازارها است و در این میان بودجه‌هایی را اختصاص و جلسات تخصصی در استان برگزار می‌کند و ارتباط خوبی با فن بازار ملی ایران برقرار کرده است.

محمدی عنوان کرد: در تلاش بوده‌ایم یک فرآیند مدیریتی و نظارتی روی عملکرد فن بازار کرمانشاه داشته باشیم تا عملکرد مناسب و مورد انتظار فن بازار محقق شود و در این راستا نیز ارتباط خوبی با پارک علم و فناوری پردیس برقرار شده است.

وی گفت: تمام راهکارها و نشستهای تبادل فن آوری شناسایی شده و فناوری‌های انجام شده در چارچوب مورد نظر معاونت عملی و فناوری ریاست جهوری و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان سازمان بالا دستی بوده است.

این مسئول افزود: یکی از هدف گذاری‌های اصلی صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در زمینه توسعه صنعتی و فناوری معطوف به توسعه فناوری واحدها از طریق فن بازارها است که استان ما یکی از استان‌های پیشرو در این حوزه بوده است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار