معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: یکی از اهالی روستای "نام نیک" میامی که به خاطر سقوط از پله مصدوم شده بود، با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان رسانده شد.
کد خبر: ۸۱۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 15 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: ناصر سلمانپور  معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود از نجات جان یک مصدوم روستایی با بالگرد اورژانس هوایی شاهروددر روستای نام نیک در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان میامی خبر داد.

او افزود: مصدوم که یک مرد ۷۲ ساله است از ناحیه سر و چشم آسیب دیده و ضربه مغزی شده بود که با حضور به موقع کارشناسان اورژانس اقدام‌های نخستین انجام گردیده و به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود رسانده شد.

روستای نام نیک در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شاهرود قرار دارد. این روستا در بخش کالپوش میامی واقع شده و راه ارتباطی نامناسبی دارد.

سلمانپور همچنین از فوت یکی از خبرنگاران شاهرود خبر داد و گفت: مرحوم حمید ناظمی دچار عارضه قلبی شد که برغم اعزام فوری کارشناسان اورژانس، اقدامات نخستین برای احیای قلبی وی موثر واقع نشده و دار فانی را وداع گفت.

اورژانس هوایی شاهرود سال ۱۳۹۳ راه اندازی شد، از آنجا که شهرستان شاهرود وسعت زیاد داشته و ۵۶ درصد راه‌های استان سمنان در این منطقه قرار دارد، تقویت اورژانس هوایی ضروری است.

اورژانس هوایی به بیماران روستا‌های دور افتاده و نیز مصدومان حوادث رانندگی خدمت رسانی می‌کند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۴۰ کارشناس در ۱۵پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار