موزه صنعتی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی از ایجاد اولین موزه صنعتی استان در شرکت ماشین‌سازی اراک خبر داد
کد خبر: ۸۱۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 15 January 2020
 
 
علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی، امروز در بازدید از شرکت ماشین‌سازی اراک، با اشاره به ثبت ملی بخشی از شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: ثبت ملی شرکت در واقع گام اول برای توسعه گردشگری صنعتی در اراک خواهد بود.

ایزدی با اشاره به پتانسیل خوبی که در حوزه صنعت در اراک وجود دارد، اظهار کرد: ایجاد موزه صنعت در اراک اتفاق بسیاری خوبی برای جذب توریست صنعتی در استان خواهد بود.

وی ادامه داد: با همکاری مجموعه مدیریتی ماشین‌سازی، ساختمان ارزشمند این کارخانه که در حوزه آموزش فعالیت دارد به ثبت رسید و طبقه همکف آن نیز برای ایجاد موزه صنعت در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: بعد از راه‌اندازی موزه صنعت برای موضوع اسکان و پذیرایی هم اقدام خواهد شد.

ماشین‌سازی اراک (سهامی عام) به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیاز‌های صنعتی کشور، در سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تأسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.

این شرکت در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلر‌های حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و تولید شیر‌های تخصصی فعالیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار