مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قیروکارزین از بافت گلیم ۶۰ متری در این شهرستان برای نخستین بار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 15 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد جعفر ابراهیمی قیری مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: گلیمی با ابعاد ۱۰ در ۶ متر طی ۵۰ روز بوسیله ۸ نفر از بافندگان شاخص شهرستان قیروکارزین و برای اولین بار در کشور بافته شده است.

او با بیان ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های صنایع دستی بویژه دست بافته‌های داری و غیر داری افزود: این گلیم در محل کارگاه تولیدی یکی از تولید کنندگان و کارآفرینان شاخص شهرستان قیروکارزین در حوزه صنایع دستی بافته شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: این گلیم به سفارش کشور قطر بافته شده و در تهیه آن از نخ کاموا و ریشه ابریشم استفاده شده است که می‌تواند زمینه‌ای برای صادرات این دست تولیدات به کشور‌های حوزه خلیج فارس باشد.

بافت گلیم ۶۰ متری برای نخستین بار در کشور

در سفر حیدر علی زاهدیان نژاد معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس به شهرستان قیروکارزین و بازدید از کارگاه‌های تولیدی دست بافته‌های داری و محصولات حصیری، او ضمن بازدید از تولیدات بزرگ پارچه (گلیم ۶۰ متری) پیشنهاد معرفی و رونمایی این محصول را طی یک مراسم رسمی را به مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قیر و کارزین داد.

شهرستان قیروکارزین یکی از مراکز مهم تولیدات صــنایع دستی استان فارس به شمار می‌آید. این هنر را زنان زحمت کش شهرستان در کــنار امورات مـنزل انجام می‌دهند که شــامل قالی، گــبه، گلیم، جاجیم، چنــته، رودوزی‌های ســنتی، حــصیربافی، گیوه بافی است.

این شهرستان، در فاصله ۱۷۰ کیلومتر از شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار