رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این مراسم با اشاره به پیشینه ۸۵ ساله قانون تجارت کشور گفت: برای حل و فصل مسایل تجاری کشور، ضرورت دارد که نسبت به تدوین و تصویب یک قانون مترقی و باکیفیت با استفاده از نظرات کارشناسی اقدام شود.
کد خبر: ۸۱۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 15 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان فارس در شیراز افزود: نمی‌شود دیپلماسی رسمی و عمومی ما با هم همخوانی نداشته باشند و به گونه‌ای در این زمینه عمل کنیم که مقصد صادرات، پذیرای کالای ما نباشد.
استاندار فارس ادامه داد: شرط پذیرش ما توسط بازارها این است که بتوانیم ارتباط درست و مطلوبی با بازارهای مختلف برقرار کنیم، بی‌شک کوتاهی در این زمینه و بی‌توجهی به دیپلماسی رسمی باعث می‌شود که در حفظ بازار موفقیتی کسب نکنیم و بازارهای صادرات کالا را یکی پس از دیگری از دست بدهیم.
رحیمی اضافه کرد: هر سخنرانی نباید خود را مجاز بداند که از هر تریبونی که در اختیار داشت سیاست‌های کشور به ویژه در عرصه بین‌المللی را تبیین کند و بهتر است که هر فردی در چارچوب و حیطه وظایف خود سخن بگوید و عمل کند.

 

رشته دانشگاهی نباید تنها ملاک برگزیدن افراد در انتخابات باشد
استاندار فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی (دوم اسفند ۹۸) گفت: نباید رشته تحصیلی و دانشگاهی کاندیداهای انتخابات را تنها ملاک برگزیدن آنها قرار داد.
رحیمی بیان کرد: باید دید کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند، چه ادبیات مشترکی با اکثریت جامعه دارند، نظر آنها در زمینه هم‌افزایی با دنیا، کاهش هزینه‌ها و همچنین شفافیت مالی چیست.؟
وی گفت: اینکه فردی هر روز در عالم خیال خود، یک لایحه مطرح کند نمی‌تواند گره‌گشای مشکلات کشور باشد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

افزایش ۵۹ درصدی صادرات غیرنفتی فارس
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم در این آیین اظهار داشت: صادرات غیر نفتی استان در ۹ ماه امسال از نظر ارزش در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۵۹ درصد افزایش داشته است.
حمیدرضا ایزدی افزود: در ۹ ماه امسال ۲۲۹ میلیون دلار کالا از استان فارس صادر شده که این رقم در ۹ ماه سال گذشته ۱۸۸ میلیون دلار بود.
او ادامه داد: همچنین این صادرات از نظر وزنی با ۲ درصد رشد از ۲۴۹ هزار تن در ۹ ماه سال ۹۷ به افزون بر ۲۵۳ هزارتن در مدت مشابه امسال رسیده است.
وی، توجه ویژه به ذائقه و سلیقه مشتری، بسته‌بندی مناسب و کیفیت مطلوب را از مهمترین معیار توسعه فعالیت‌های تجاری و صادرات کالا دانست و بیان کرد: توسعه فعالیت‌های صادراتی باعث کاهش بیکاری، افزایش اشتغال، ارتقای توان رقابت با کشورهای قدرتمند در فعالیت‌های تجاری و تولیدی و رفع معضلات اجتماعی خواهد شد.

قانون تجارت کشور نیازمند اصلاح است
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این مراسم با اشاره به پیشینه ۸۵ ساله قانون تجارت کشور گفت: برای حل و فصل مسایل تجاری کشور، ضرورت دارد که نسبت به تدوین و تصویب یک قانون مترقی و باکیفیت با استفاده از نظرات کارشناسی اقدام شود.
سهراب شرفی افزود: بر این باوریم که کسانی که در ادوار گذشته وارد مجلس شده‌اند از حوزه اقتصاد نبوده‌اند و به سبب در این زمینه اقدام موثری انجام نشده است.
وی ادامه داد: امروز منابع کشور به طور مستقیم به منابع نفتی وابسته است و همین مساله بر لزوم ایجاد تغییرات در حوزه اقتصاد تاکید می‌کند.
شرفی گفت: در بازارهای هدف به جز رقبای دولتی، رقبای کشورهای منطقه نیز بازار هدف ما را تصاحب کرده‌اند و ضروری است که دولت ضمن حمایت از تولیدکنندگان، آنها را در گسترش و حفظ بازارهای موجود یاری دهد.

در این آیین از ۲۲ صادر کننده نمونه استانی، هفت صادر کننده شایسته تقدیر و یک صادر کننده نمونه ملی استان فارس تجلیل شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار