دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: اصناف در خصوص پرونده‌های تخلفی که امسال در این حوزه تشکیل شده اعتراض دارند.
کد خبر: ۸۱۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 19 January 2020

ابوالقاسم کوره چینی در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: وزارت صمت در هر بحران و اتفاقی که در کشور رخ می دهد اعلام می‌کند اصناف اجازه افزایش قیمت را ندارند و با آنها برخورد می شود این در حالی است که قیمت مواد اولیه و بخش های مختلف افزایش می یابد و با این شرایط اصناف متضرر می‌شوند و تشکیل پرونده‌های تخلف نیز بر اصناف فشار بیشتری وارد می‌کند.

وی گفت: با افزایش قیمت حمل و نقل و اصلاح قیمت بنزین، اصناف به دلیل اینکه امکان افزایش قیمت نداشتند متضرر شده‌اند و با تشکیل پرونده‌های تخلف شرایط برای فعالیت آنها سخت‌تر شده است.

کوره چینی بیان کرد: به عنوان مثال از زمان اصلاح قیمت بنزین تاکنون 100 پرونده تخلف برای دفاتر تاکسی تلفنی در سطح خوزستان تشکیل شده که خواستار توقف اجرایی شدن این پرونده ها هستیم.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز ادامه داد: اگر روند تشکیل پرونده برای اصناف به همین گونه ادامه یابد در آینده‌ای نزدیک دچار مشکلات عدیده ای در بخش اصناف و بخش خصوصی خواهیم شد.

درخواست افزایش کرایه از سوی رانندگان خودروهای حمل سیمان

مشاور مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست گفت: رانندگان خودروهای حمل سیمان در خوزستان خواستار افزایش کرایه خود هستند و این موضوع را از اداره کل راه و شهرسازی خوزستان پیگیر هستند.

سید مهدی موسوی با اشاره به اینکه شورای عالی ترابری کشور کرایه حمل را بر اساس تن کیلومتر مشخص کرده افزود: در شهریور امسال قیمت به روز شده حمل کالا برای این خودروها در سطح کشور اعلام شد که هنوز در خوزستان اعمال نشده است.

وی گفت: با رانندگان این خودروها به توافق رسیده بودیم که تا ۱۰ درصد در افزایش کرایه‌ها تخفیف دهند که به کارخانجات در پرداخت کرایه فشاری وارد نشود.

مشاور مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه ۷۰۰ خودرو در خوزستان کار حمل و نقل سیمان را انجام می دهند بیان کرد: اگر به درخواست این رانندگان برای افزایش کرایه‌ها توجه نشود ممکن است در آینده با اعتراض آنها، برای حمل سیمان در خوزستان دچار مشکل شویم.

وی گفت: موضوع افزایش قیمت کرایه حمل سیمان از چند ماه پیش مطرح شده و برای اینکه در این بخش دچار مشکل نشویم باید هرچه زودتر تغییر قیمت کرایه انجام شود.

با اصلاح قیمت بنزین از آبان امسال بازرسی از بازار برای جلوگیری از بروز تخلف و افزایش قیمت با ایجاد گشت‌های مشترک متشکل از سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان انجام  گرفته است.

برخورد با اصناف متخلف در برخی موارد باعث پلمب صنف شده به گونه‌ای که در سه هفته اخیر ۱۸ واحد صنفی متخلف در خوزستان پلمب شدند.

بر اساس اعلام اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان بیشترین میزان تخلفات صنفی در اتحادیه های مرغ، تاکسی تلفنی‌ها، تره‌بار و نانوایی‌ها بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار