مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از ارسال نخستین محموله امدادی خراسان رضوی طبق درخواست سازمان امداد و نجات کشور به همراه ۱۵ تیم عملیاتی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 16 January 2020

به گزارش تابناک رضوی، سیدمجتبی احمدی در حاشیه ارسال نخستین محموله کمک‌های امدادی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در مناطق جنوب شرق کشور، اولین محموله کمک‎‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به سیستان و بلوچستان ارسال شد.

وی افزود: صبح امروز تعداد ۱۵ تیم امدادی شامل ۷۲ نفر توسط ۹ خودرو امدادی، دو دستگاه هایلوکس، ۷ دستگاه پیکاپ، یک دستگاه مینی‌بوس، یک دستگاه ای‌سوز و یک دستگاه خودروی رونیز به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اقلام امدادی ارسالی، بیان کرد: این محموله شامل ۱۹۷۵ شعله والور با برآورد تقریبی یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال صبح امروز با یک دستگاه تریلی و یک دستگاه خودرو کامیون دومحور به سیستان و بلوچستان ارسال شد؛ همچنین یک دستگاه کامیون حامل ۱۷۶۰ بسته غذایی ۷۲‌ ساعته به ارزش ریالی یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال را هم داشتیم‌.

احمدی بسته‌های ارسالی را حاوی کنسروجات، خرمای خشک، کشمش، بیسکویت و آب معدنی دانست و تصریح کرد: در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان و شدت‌ یافتن طغیان رودخانه‌های فصلی که موجب زیرآب رفتن بسیاری از شهرستان‌های این استان به‌خصوص در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان شده است، بسیاری از هموطنان ناچار به خروج از منازل مسکونی خود و زندگی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شده‌اند.

وی ضمن اشاره به فراخوان کمک جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی، تاکید کرد: به منظور تامین نیازهای مردم آسیب‌دیده از سیل در سیستان و بلوچستان، در نظر داریم تا نسبت به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران نیک‌اندیش، سازمان‌های مرتبط و مردم نوع‌دوست خراسان رضوی برای هموطنان خود در سیستان و بلوچستان اقدام نماییم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سیل اخیر خسارات زیادی را به مناطقی از سیستان و بلوچستان وارد کرده است و مردم نوع‌دوست ایران اسلامی می‌توانند کمک‌های نقدی خود به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستانی را از طریق کد دستوری #۵۴*۱۱۲* واریز کنند.

احمدی ضمن اشاره به نحوه ارسال کمک‌های نقدی مردم نوع‌دوست خراسان رضوی، گفت: هم‌استانی‌های خیر و مهربان جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق حساب شماره ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌های کشور و یا شماره کارت‌های ۶١٠۴٣٣٧٩٩٩٩٩٩٩٩۶ نزد بانک ملت و ۵٨٩۴۶٣١٨۵٠٢۵٩٧٣٠ نزد بانک رفاه کارگران واریز نمایند؛ همچنین جهت اهداء کمک‌های غیرنقدی می‌توانند به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان مراجعه نمایند.

وی با اشاره به نیاز مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان به اقلام غیرنقدی، افزود: انواع پتو، موکت و زیرانداز نو و مواد غذایی و بهداشتی از جمله اقلامی است که مردم نوع‌دوست استان می‌توانند از طریق جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال کنند و از مردم می‌خواهیم که به جهت عدم امکان ارسال اقلام و پوشاک دست دوم و استفاده شده به مناطق آسیب‌دیده ناشی از سیل، از تحویل این نوع اقلام به جمعیت هلال احمر خودداری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار