کاهش آمار ازدواج در استان
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میانگین طلاق در کشور ۲/۲ در هزار و در استان اردبیل ۲/۶ در هزار است.
کد خبر: ۸۱۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 19 January 2020

به گزارش تابناک اردبیل، شهرام رسولی امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اردبیل، که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: میانگین طلاق در کشور ۲/۲ در هزار است که این میزان در اردبیل ۲/۶ در هزار است که نشان می‌دهد میانگین طلاق استان اردبیل از کشور بالاتر است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت جوانان استان اردبیل سن مناسب ازدواج را از دست داده‌اند که در این خصوص می‌توان برنامه‌های تشویقی را برای این افراد در طی ۵ سال در نظر گرفت تا برای ازدواج راغب شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر استان اردبیل یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۰/۲ درصد این جمعیت را مردان و ۴۸/۲درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

 
بالا بودن میزان طلاق در اردبیل نسبت به میانگین کشوری/ جمعیت استان رو به میانسالی است

 

جمعیت استان اردبیل رو به میانسالی است

رسولی عنوان کرد: میانگین سنی کشور در سال ۶۵، ۲۱/۷ بوده که این میزان در سال ۹۵ به ۳۱/۱ رسیده است که نشان می‌دهد جمعیت کشور رو به میانسالی می‌رود و قطعا این موضوع تبعات منفی زیادی را خواهد داشت.

وی بیان کرد: جمعیت جوان استان اردبیل که در رنج سنی ۲۵ تا ۲۹ سال قرار دارد حدود ۳۳۵ هزار و ۴۰۰ نفر کل جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شود که مطابق جدول آماری، جمعیت استان اردبیل رو به میانسالی و پیری است ونرخ باروری سیر نزولی به خود گرفته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در خصوص میزان آمار طلاق در استان اذعان داشت: بررسی آمارهای جمعیتی نشان می‌دهد مهم‌ترین چالش‌های جمعیتی استان اردبیل شامل تأخیر در ازدواج، افزایش طلاق و کاهش میل به فرزندآوری است که آمارها نشان می‌دهد در استان اردبیل همانند کل کشور میزان ازدواج در حال کاهش و میزان طلاق رو به افزایش است.

رسولی گفت: میانگین سن ازدواج در کشور برای مردان ۲۹ سال و برای زنان ۲۵ است اما این میزان در استان اردبیل برای مردان ۲۹ سال و برای زنان ۲۳ سال است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار