فاز نخست دومین پست برق ثابت در شهرستان ایذه در آیینی با حضور استاندار خوزستان و با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۱۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 20 January 2020

استاندار خوزستان در آیین افتتاح پست برق آنزان اظهار داشت: پیش از این شهرستان ایذه با جمعیتی بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر فقط با یک پست برق ثابت و دو پست برق سیار اداره می‌شد که این وضعیت موجب ناپایداری برق این شهرستان شده بود و گلایه‌های مردم را نیز در پی داشت.

غلامرضا شریعتی با تقدیر از زحمات مسئولانی که در ساخت این پست برق نقش داشتند بیان کرد: سومین پست برق ثابت ایذه نیز در منطقه میانگران در دست احداث قرار دارد و تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، در این صورت، ایذه با سه پست برق ثابت به شرایط استاندارد در این بخش نزدیک‌ خواهد شد که حاصل آن پایداری بیش از پیش برق شهرستان خواهد بود.

وی افزود: با افتتاح پست برق سوم ایذه مقداری از کم‌توجهی و بی‌توجهی‌هایی که در گذشته نسبت به این حوزه در شهرستان شده بود جبران خواهد شد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک به عنوان تغذیه‌کننده کل این مناطق دردست ساخت است و تلاش ما بر این است که این عقب‌ماندگی، کمبود و ناپایداری را در برق ایذه جبران و حل نمائیم.

وی از نقش غیر قابل انکار برق در توسعه سخن گفت و تصریح کرد: اگر برق نباشد هیچ کاری نمی‌توان انجام داد، یکی از زیرساخت‌های اصلی برای پیشرفت، توسعه برق است و امیدواریم با انجام این طرح‌ها شرایط را برای پایداری برق و توسعه هرچه بیشتر این مناطق فراهم کنیم.

پست برق آنزان در کاهش خاموشی‌ها اثرگذار خواهد بود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این آیین گفت:  ایستگاه آنزان شامل یک پست فوق توزیع برق به ظرفیت ۳۰ مگا ولت آمپر و خط فوق توزیع مربوطه به طول ۴۰ کیلومتر مدار است.

محمود دشت بزرگ ادامه داد: سرمایه گذاری برای اجرا و تکمیل این پروژه ۴۵۰ میلیون ریال است که با اجرای این پروژه زیرساخت‌های منطقه تقویت و پایداری شبکه افزایش پیدا می‌کند.

وی از تاثیر بسزای این پست برق برکاهش خاموشی‌های شهرستان سخن گفت و تأکید کرد: برنامه توسعه این ایستگاه را هم در دستور کار داریم و در سال‌های آینده تا ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر تقویت خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار