معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت:هیچ مجوزی برای ساخت و ساز در حریم قانونی رودخانه قره‌سو صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۸۱۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 20 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمانشاه ، مهندس مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار صبح دوشنبه ۳۰ دی ماه در نشست شورای مسکن استان که با حضور دکتر کهریزی مدیرکل دفتر فنی استانداری، مهندس شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرماندار کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با ارایه طرح اقدام ملی، فرصتی ویژه برای خانه‌دار شدن شهروندان فاقد مسکن فراهم کرده و تسهیلات بانکی مناسبی هم برای اینکار اختصاص یافته است.

 وی افزود: برای بهره‌گیری مناسب‌تر از فرصت‌های ایجاد شده توسط این طرح، تلاش کرده‌ایم از پتانسیل های تعاونی های مسکن و مجموعه هایی مانند ستاد اجرایی فرمام امام (ره) استفاده کنیم و خوشبختانه تاکنون پروژه های مناسبی با مشارکت این مجموعه‌ها در مسیر اجرایی شدن قرار گرفته است.

مهندس سالاری با تاکید بر اینکه امکان اجرای پروژه های مسکن سازی در حریم و بستر رودخانه ها وجود ندارد؛ اظهار داشت: برخی قبل از تصویب قانونی اقدام به فروش قطعاتی در بستر و حریم رودخانه قره‌سو کرده‌اند و زمین های آن را هم به افراد متعددی فروخته اند. حال انتظار دارند بخش دولتی مسیر طبیعی رودخانه را جابجا کند تا تعاونی مذکور دچار مشکل نشود.

وی با تاکید کرد: منابع دولتی در واقع اموال عمومی محسوب می شوند و نباید اجازه داد به شکل غیراصولی هزینه شود.

معاون استاندار یادآور شد: در سیلاب فروردین 98، رودخانه قره‌سو طغیان کرد و ده‌ها منزل مسکونی واقع در حریم رودخانه زیر آب رفت و مردم خسارت‌های بسیار دیدند.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم تجربه تلخ ساخت و ساز غیرقانونی و در حریم رودخانه ها تکرار شود و با اهرم های قانونی مانع انجام این کارها خواهیم شد.

مهندس سالاری عنوان کرد: تعاونی ها قبل از هرگونه اقدام ابتدا باید از دستگاه های مربوطه استعلام کنند تا وضعیت زمین مربوطه مشخص شود.

در این نشست موضوع اجرای پروژه‌های مسکن طرح اقدام ملی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تعدادی از تعاونی های مسکن استان مورد بررسی و تصویب شورا قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار