مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از مجموع ۱۲۰ سازه پرخطر که توسط شرکت آب منطقه‌ای در رودخانه‌های استان شناسایی شده بود ۱۱ مورد اصلاح شده است.
کد خبر: ۸۱۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 20 January 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: مابقی سازه‌های پرخطر شناسایی شده به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده تا اقدامات لازم را برای رفع خطر آن انجام دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌ها در روزهای و هفته‌های پیش رو در استان، ستادهای پیشگیری از وقوع سیل در شهرداری‌ها فعال شده است.

مدیرکل مدیربت بحران استانداری اصفهان افزود: مطالعات وضعیت سیلاب توسط آب منطقه‌ای در حوضه‌های آبخیز کارون، دز و زاینده‌رود با هدف تعیین پهنه‌های سیل‌خیز توسط دانشگاه‌های استان  انجام شده است.

وی یادآور شد: در این رابطه مناطق و اولویت‌ها برای آزادسازی رودخانه‌ها مشخص شده و در حوضه دریاچه نمک خور و نایین هم طرح‌های لازم توسط شرکت آب منطقه‌ای  در حال پیگیری است.

شیشه‌فروش ساماندهی ۱۴۰ کیلومتر از رودخانه، نصب تابلوهای هشدار و نشانه‌گذاری در ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه های استان، دیواره‌سازی، تثبیت بستر، لایروبی ۷۰ کیلومتر از  رودخانه زاینده‌رود را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از بروز سیل عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین ۷۰ تیم برای حفاظت و حراست مستمر از  از حریم رودخانه زاینده‌رود مشخص شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار