به مناسبت سالروز شهادت مولوی جنگی زهی
مولوی اهل سنت که فرمانده دسته رزمی بسیج بود، ضد وهابیت و تکفیری‌ها سخن میگفت و در مناظره‌ای با عبدالمالک ریگی در دفاع از مذهب اهل سنت صخنان راسخی گفت که ماندگار شد و البته 8 سال پیش، در جاده راسک به چابهار خود مولوی مصطفی جنگی‌زهی با ترور به دست گروهک‌های تکفیری در تاریخ ابدی شد.
کد خبر: ۸۱۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 21 January 2020

مولوی جنگی زهی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از منطقه پشامگ شهرستان سرباز است که این روزها این منطقه با یک مولوی دیگر خبرساز شده است.
 
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان شهید مولوی مصطفی جنگی زهی، یکی از علمای برجسته و متعهدی است که در زمینه حفظ وحدت بین برادران شیعه و سنی و اطاعت از مقام ولایت تلاش وافری داشت و حتی با گذشت چند سال از شهادتش ثمرات فعالیتهای وی قابل مشاهده است و همواره مردم یاد این مولوی نستوه و فداکار را با عمل به خواسته های این شهید گرامی می دارند.
 
مصطفی جنگی زهی فرزند احمد در 6 مرداد 1333 در روستای تیغ آب پشامگ از توابع شهر راسک شهرستان سرباز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را نزد پدرش گذراند با توجه به انگیزه و علاقه ای که به علوم دینی داشت، برای ادامه تحصیل به حوزه  علمیه ای در پاکستان رفت.
دانلود
این مولوی اهل سنت عقیده داشت که اطاعت از رهبری برای اهل سنت یک واجب شرعی است و کرارا بیان می‌داشت همین آگاهی  است که ما را از شر شیطان حفظ کرده است.
 
از جمله فعالیت‌های وی، تدریس دروس عقیدتی در پایگاه‌های بسیج، اعم از مساجد و ادارات بود و همچنین در مراسمات مختلف ملی و مذهبی به ایراد سخن می‌پرداخت.

مولوی جنگی زهی به جهت بلاغت در سخن و هدایتگری مردم، در سال 1389 از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت به سمت امامت جمعه دائم مسجد الخضراء راسک منسوب گردید.

این عالم اهل سنت مدتی نیز به عنوان امام جمعه موقت مسجد ابوبکر ایرانشهر فعالیت نمود و سرانجام پس از عمری تلاش در راه اعتلای دین مبین اسلام و شکوفایی آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه مورخ سی ام دی ماه 1390 پس از اقامه نماز پر فضیلت جمعه، در مسیر بازگشت به منزل، همراه با شهید خاکساری توسط ایادی استکبار و وهابیت به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
 
امروز نیز همچنان اغلب علمای متعهد و دلسوز اهل تسنن با اعلام برائت از گروه های ملحد و پیام وحدت آفرین که نبی مکرم اسلام داده اند مردم را به حفظ وحدت و دشمنان را از ترفندهایشان ناامید کرده‌اند. 
برچسب ها: مولوی جنگی زهی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
روحش شاد بنده خدا چه خوب بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
رحمه الله علیه ،بااهلبیت عصمت محشورشوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار