مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از افزایش دو برابر فوتی‌های مواد مخدر در ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: امسال ۲۴۰ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در استان جان باختند.
کد خبر: ۸۱۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 22 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر سلیم خانی در تشریح آمار 9 ماهه پزشکی قانونی استان، از معاینه بالینی 35 هزار و 419 نفر طی این مدت خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی تعداد اجساد معاینه شده طی این مدت را نیز 1569 جسد عنوان و تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با معاینه 1448 جسد، بیش از 100 مورد افزایش داشته است.

خانی تعداد فوتی های ناشی از تصادفات استان در 9 ماهه امسال را 420 نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت 354 نفر، حدود 19 درصد افزایش داشته است.

این مسئول تعداد فوتی های ناشی از مسمومیت را نیز 54 نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت 67 نفر، 13 نفر کاهش داشته است.

وی افزود: از این تعداد 24 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج و 15 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

خانی به آمار فوتی های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر هم اشاره ای داشت و افزود: در 9 ماهه امسال 240 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت 132 نفر رشد حدود دو برابری داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه آمار فوتی های ناشی از سلاح سرد در استان را نیز در 9 ماهه امسال 17 نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت یازده نفر، شش مورد افزایش داشته است.

وی فوتی های ناشی از حوادث کار استان را نیز طی این مدت 25 نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت 22 نفر، سه مورد افزایش داشته است.

خانی فوتی های غرق شدگی استان را نیز در 9 ماهه مسال 25 نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت 15 نفر، 10 مورد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع غریق های استان در 9 ماهه امسال یازده نفر در رودخانه، دو نفر در دریاچه مصنوعی، سه نفر در دریاچه طبیعی، سه نفر در استخر کشاورزی، یک نفر در کانال آب، یک نفر در حوض و حوضچه و چهار نفر نیز در سایر اماکن غرق شده اند.

خانی همچنین فوتی های ناشی از سوختگی و برق گرفتگی در استان را در 9 ماهه امسال به ترتیب 26 و 13 نفر اعلام کرد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه همچنین طی این مدت 13 هزار و 614 نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که از این تعداد 3936 نفر زن و 9678 نفر مرد هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

این مسئول در ادامه با اشاره به تعداد کم نیروهای پزشکی قانونی استان، گفت: در حال حاضر یک سوم چارت سازمانی نیرو داریم و همین امر فشار کاری را بر نیروها افزایش داده، با این وجود هیچ کمبودی در ارائه خدمات نداشته ایم.

وی افزود: در حال حاضر درخواست هشت پزشک و هشت تکنسین تشریح داده ایم، اما به دلیل برخی محدودیت ها فعلا جذب نیرو نداشته ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز پزشکی قانونی در تمامی شهرستان های استان گفت: در کرمانشاه و اسلام آبادغرب ساختمان پزشکی قانونی ملکی بوده و در مابقی بصورت اجاره ای یا امانی است.

وی افزود: کلنگ زنی سه ساختمان پزشکی قانونی در جوانرود، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب را در دستور کار داریم که در صورت تامین اعتبار دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود.

خانی خاطرنشان کرد: همچنین در دهه فجر امسال ساختمان پزشکی قانونی شهرستان پاوه افتتاح می شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار