چگونه در بورس خرید و فروش کنیم؟
این روزها شاهد هجوم مردم به بازار بورس می باشیم . گفته می شود بخشی از علت هجوم مردم به کارگزاری ها و دریافت کد بورس، شرکت درعرضه اولیه های پر سود و شیرین است که بعضا در کوتاه مدت بدست آمده است .
کد خبر: ۸۱۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 28 January 2020

به گزارش تابناک مازندران، این روزها شاهد هجوم مردم به بازار بورس می باشیم . گفته می شود بخشی از علت هجوم مردم به کارگزاری ها و دریافت کد بورس، شرکت درعرضه اولیه های پر سود و شیرین است که بعضا در کوتاه مدت بدست آمده است .

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه ورود به بورس تخصص زیادی نمی خواهد و مواد اولیه ورود به بورس پول سرمایه و نقدینگی می باشد و باتوجه به نوسانات ارز و سکه مردم عادی و یا آنان که اعتمادی به بازار و سرمایه گذاری در بازار ندارند و به همین علت بازار بورس را انتخاب میکنند به چند دلیل:

اول آنکه سود دهی در بورس ثانیه به ثانیه محاسبه میشود
و هر لحظه که توان و حوصله و یا تمایل نداشته باشید به راحتی انصراف میدهید
ویا با دیدن کاهش سود دهی نوع انتخابات را تغییر می دهید تا از ضرر احتمالی بکاهید.

این موارد برای سرمایه های اندک و شخصی است.

اما در مقیاس زیاد و شرکت های سرمایه گذار و سهمام دارا کلان یک سود دهی و یک برنامه مدون را پیگیری می کنند تا سهامداران متحمل ضرر ناگهانی یا ازدست دادن کل سرمایه نشوند و در نهایت سود جمعی شامل حال پرسنل و کارمندان ودینفعان آن مجموعه میشود...

  اشتغال زایی و تقسیم سود سهام و تاسیس شرکت های کوچک زود یازده مولود این سود دهی جدید شود اما وقتی یک سرمایه دار برتر یا ابر سرمایه دار به بورس ورود پیدا کند بدون هیچگونه تعهد مالیاتی بازار را به دست می گیرد و عرصه را برای آنانی که سرمایه اندکی دارند تنگ می کند و فقط جا برای ورود کوچکتر ها و کم سرمایه ها و بی پشتوانه ها تنگتر میشود

 در شرایط کنونی اقتصادی کشور که تقریبا بی ثبات است ، عرضه اولیه ها، معمولا ۲۰ تا ۳۰ درصد سود تضمینی ظرف کم تر از ۱۰ روز را برای سهامدارش به ارمغان می آورد. چون به ازای هر کد بورسی، سهمیه مشخصی به شرکت کنندگان در عرضه اولیه تعلق می گیرد، لذا بورس باز ها، از افراد خانواده و آشنایان و دوستان می خواهند تا با مراجعه به کارگزاری و ثبت نام در سامانه سجام، کدبورس و کددسترسی به سامانه معاملات آنلاین گرفته تا از کد ان ها برای خرید سهام عرضه اولیه اقدام کنند.

 در ضمن یکی از تفاوت‌های اصلی بازار بورس با سایر بازارها، ارائه اطلاعات به‌صورت کاملاً شفاف و قانونی است؛ بطوریکه فرد قبل از سرمایه‌گذاری در بورس، می‌تواند به اطلاعات مختلفی در مورد شرکت‌ها دسترسی داشته و با دانش کافی در مورد شرکت اقدام به سرمایه‌گذاری نماید. این نوع اطلاعات معمولاً در سایر بازارها وجود ندارد و یا اینکه به‌صورت شفاف در دسترس عموم نیست.

 چگونه بورس را در مازندران آغاز کنیم؟

اگر ساکن هر یک از شهرهای استان مازندران هستید و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار، می‌توانید از خدمات کارگزاری آگاه استفاده کنید. یکی از خدمات کارگزاری آگاه در استان مازندران، آموزش بورس است. کلاس ورود به بازار سرمایه یکی از کلاس های رایگان در زمینه آموزش بورس است. در این کلاس در مورد کلیات بورس، مقایسه بازار بورس با سایر بازار های موازی، آشنایی اولیه با سایت های مرتبط و … مورد بررسی قرار می گیرد.

 چگونه در بورس خرید و فروش کنیم؟

در ابتدا باید بدانیم که نظام قیمت‌گذاری بورس به گونه‌ای است که اشخاص نمی‌توانند در قیمت‌گذاری آن دخالت داشته باشند. به این معنی که افراد نمی‌توانند شخصاً و با قیمتی خارج از محدوده تعیین شده اقدام به خرید و فروش سهام نمایند بلکه این کار باید از طریق کارگزاری‌های بورس انجام پذیرد. کارگزاران افراد مطمئن هستند که علاوه بر اینکه سابقه تخلف مالی ندارند مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت می‌کنند. در واقع فعالیت آن‌ها تحت نظارت بورس انجام می‌گیرد. همانطور که گفتیم خریداران و فروشندگان برای ورود به بورس در اولین اقدام باید به یکی از کارگزاران بورس مراجعه کرده و کد بورسی دریافت نمایند. پس از ان درخواست خود را به کارگزاری مربوطه اعلام کنند. این اعلام می‌تواند به‌صورت حضوری، تلفنی، اینترنتی و یا آنلاین صورت پذیرد. تقاضای آن‌ها وارد سیستم معاملات شده و در ستون خرید و فروش بر اساس قیمت و الویت زمانی قرار می‌گیرد.

 به هر روی علت مشارکت بیشتر مردم به بازار بورس در وهله نخست داشتن سرمایه اندک است و ضمنا یک شخص اختیاردست خودش می باشد و با توجه به بررسی و همفکری در هر زمانی که دوست دارد اقدام به خرید یه فروش آن می کند و همچنین هر زمان که احتیاح مالی داشته باشد می تواند براحتی دارایی خود را از بورس خارج کند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار