رییس پلیس راه خوزستان گفت: شهروندان خوزستان با توجه به شرایط بارانی و برفی جاده‌های خوزستان ، از سفرهای غیرضروری در ۲ روز آینده پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۱۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 23 January 2020

سرهنگ رضا دولتشاهی بیان کرد:با توجه به شروع بارندگی در سطح خوزستان و بارش برف در جاده‌های منتهی به استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری، لازم است رانندگان از سفرهای غیر ضروری تا ۲ روز آینده پرهیز کنند.

وی با اشاره به شدت بارندگی در جاده‌های شمالی و شمال شرقی خوزستان ، افزود: با توجه به کوهستانی بودن این شهرها ضرورت دارد رانندگان وسایل نقلیه ،ضمن رعایت قوانین و مقررات، پیش از سفر از آخرین وضعیت جاده‌های خوزستان مطلع شوند.

سرهنگ دولتشاهی با اشاره به لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در جاده های منتهی به لرستان، و دهدز به سمت چهارمحال و بختیاری گفت: جاده‌ها در موقع یخ زدگی و بارندگی به شدت لغزنده هستند که انتظار می رود رانندگان از سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره آمیز خودداری کنند.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی، استفاده از زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی، داشتن سوخت کافی، اطمینان از سالم بودن برف پاک‌کن‌ها، سالم بودن سیستم روشنایی خودرو و همراه داشتن وسایل گرمایشی و سایر تجهیزات زمستانی از ملزومات سفر است که رانندگان باید همواره این نکات را رعایت کنند.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: در شرایط برفی و در مواردی مثل ریزش کوه که عبور ایمن برای خودروها فراهم نباشد، پلیس راه انسداد مسیر را اعلام می کند، انتظار می رود شهروندان توصیه پلیس راه را جدی گرفته و اصرار به ادامه مسیر نداشته باشند.

روز چهارشنبه اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سامانه بارشی جدید از میانه روز جمعه وارد خوزستان می‌شود.

پرهیز از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات

فرماندار ایذه گفت: پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی خوزستان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در خوزستان از جمله ایذه، از مردم درخواست می‌کنیم از نزدیک‌شدن به رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات در این شهرستان خودداری کنند.

حسین لامی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد از این رو از مردم و عشایر انتظار می‌رود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، دره‌ها و مسیرهای سیلابی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از حوادث احتمالی مدارس نوبت عصر روز چهارشنبه بخش‌های دهدز و سوسن تعطیل شدند، افزود: از روستاییان، عشایر، کوهنوردان و مردم درخواست می‌کنیم از تردد غیرضروری در مناطق پرخطر پرهیز کنند.

فرماندار ایذه ادامه داد:هماهنگی لازم با جمعیت هلال احمر، راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مدیریت حوادث احتمالی انجام شده است. 

وی خطاب به رانندگانی که قصد سفر در مسیرهای برفگیر و کوهستانی را دارند گفت: احتیاط لازم را در تردد خود انجام دهند و حتما تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را هنگام تردد در جاده های کوهستانی ، برف گیر ولغزنده به همراه داشته باشند.

لامی‌زاده بیان کرد: بخشداران و دهیاران برای جلوگیری از حوادث احتمالی بصورت آماده‌باش هستند تا هرگونه مشکل احتمالی را به سرعت گزارش و با امکانات مورد نیاز نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

ایذه در قسمت کوهستانی استان خوزستان واقع شده است، فروردین امسال، بارش سیل آسای باران در ایذه موجب طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب کانال‌های سیل بر سطح شهر و آسیب به چندین منازل مسکونی در شهر و روستاهای اطراف شد.

۱۲ آذر امسال نیز یک زن ایذه‌ای در طغیان رودخانه فصلی مرغا گرفتار و جان خود را از دست داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار