عضو شورا:
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات آبیاری فضای سبز شهری با تانکر گفت: بیشتر خاک‌هایی که در آیلندهای شرق اهواز وجود دارند، شوره زده‌اند و زمانی که خاک در جایی شوره می‌زند فضای سبز خوب رشد نمی‌کند و سریع زرد می‌شود و رو به خشکی می‌رود.
کد خبر: ۸۱۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 26 January 2020

سید محسن موسوی‌زاده در خصوص مشکلات و وضعیت احیای فضای سبز اهواز اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد فضای سبز اهواز با آب خام آبیاری می‌شود و مابقی فضای سبز از طریق آب شرب شهری حاوی کلر یا با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: هنوز فضای سبز اهواز کاملا آبیاری نمی‌شود و با پایان فصل زمستان و قطع بارندگی، بیشتر زمین‌های فضای سبز خشک می‌شوند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در آبیاری با تانکر، به دلیل اینکه کار آبرسانی سریع انجام می‌شود و مداوم نیست زمین زود خشک می‌شود. به همین دلیل، بیشتر خاک‌هایی که در آیلندهای شرق اهواز وجود دارند، شوره زده‌اند و زمانی که خاک در جایی شوره می‌زند فضای سبز خوب رشد نمی‌کند و سریع زرد می‌شود و رو به خشکی می‌رود.

موسوی‌زاده گفت: احیای فضای سبز اهواز نیاز به حرکت جهادی دارد و در این راستا نخست باید مشکل آبیاری آن حل شود و سیستم آبیاری کل فضای سبز از طریق آب خام باشد.

وی بیان کرد: فصل تابستان در خوزستان طولانی است و با توجه به نبود بارندگی و نیز شدت تابش آفتاب، گیاهانی که اکنون در زمستان کشت می‌شوند تا زمانی که بخواهند رشد کنند خشک می‌شوند و از بین می‌روند.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: درخت کنوکارپوس به شوری، گرما و کم‌آبی مقاوم است و در اهواز سبز شده اما اکنون گیاهان جدیدی مانند برهان گلی در حال کشت هستند؛ این گیاهان به مراقبت نیاز دارند و باید مرتب آبیاری شوند. مشکل اساسی، آب است که باید این مشکل حل شود. در این زمینه اقداماتی در حال انجام است اما کارها هزینه‌بر و زمان‌بر است. البته کار با جدیت و سرعت نیست تا بگوییم که این مشکل در چه زمانی رفع می‌شود.

موسوی‌زاده تصریح کرد: کشت گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها در شهر در حال انجام است اما در این زمینه تذکر خواهیم داد تا پیگیری بیشتر و سریعتری انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار