امام جمعه اهواز:
امام جمعه اهواز تصریح کرد: با خروج آمریکا از برجام بسیاری از ساده‌اندیشان تصور می‌کردند که بین آمریکا و دولت‌مردان اروپایی شکاف و اختلاف رخ می‌دهد و لذا وقتی از مذاکره با آمریکا ناامید شدند با وجود هشدارهایی که امامین انقلاب دادند، سرشان به سنگ نخورد. مقام معظم رهبری از ابتدا هشدار دادند که اینها خوش‌بینی محض است. اروپا و آمریکا در نهان و پنهان با هم متحد هستند، اروپایی‌ها همواره استعمارگر و دشمن ما بودند و هستند.
کد خبر: ۸۱۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲ 24 January 2020

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، در خطبه‌های امروز ۴ بهمن‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) اهواز با تاکید به تقوای الهی، اظهار کرد: حضرت زهرا یک شخص نبود بلکه یک جریان بود؛ او نماد یک نظام تربیتی و یک منظومه فکری تمام عیار بود.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: در موضوع مکتب دو مسئله بسیار مهم وجود دارد که اولین مسئله جامعیت آن مکتب است و دومین موضوع بسیار مهم، اعتبار و ضمانت آن برای خوشبختی و سعادت انسان در دنیا و آخرت است. اولین مسئله مهم در هر مکتبی این است که باید برای ۵ ساحت انسانی برنامه رشد و تعالی داشته باشد.

موسوی فرد با بیان اینکه با بهره‌گیری از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، ۵ ساحت انسانی شامل انسان سازی، خانواده سازی، جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی نمود پیدا می‌کند، گفت: این ۵ ساحت هرچند به صورت تفصیل و تفکیک بیان می شود اما در عینیت در هم تنیده و لازم و ملزوم هم هستند.

امام جمعه اهواز افزود: تحقق انسان طراز اسلامی تنها از خانواده سالم می‌تواند نشات بگیرد. نتیجه جامعه سالم، نظام، زمامداران و دولت سالم است. رسول خدا(ص) در روایتی فرموده‌اند: «هر گونه باشید همانگونه بر شما حکومت می‌کنند.» در هر زمان مدیر، نماینده و رئیس جمهور یک کشور باید عصاره همه خوبی‌ها باشد. اگر در جایی این اتفاق نیفتاد و یا اینکه مردم از عدم رسیدگی ها گلایه‌مند بودند، معلوم می شود که ما کم توجهی کردیم و توانسته‌اند ما را فریب دهند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: جامعه زمانی می تواند در یک چرخه سالم قرار گیرد که یک تمدن شکل‌ گرفته باشد. تمدن مثل کارخانه انسان‌سازی است و اگر به معنای واقعی شکل بگیرد انسان دیگر دغدغه‌مند نخواهد بود.

وی با بیان اینکه نرم افزار مدیریتی همه انبیا و اولیای الهی از ابتدای هستی تا پایان دنیا برگرفته از مکتب فاطمی است، گفت: هرچه به زمان ظهور نزدیک تر می‌شویم حضرت زهرا(س) برای دنیا شناخته‌تر خواهد شد و انسان‌ها به تدریج این حقیقت که تنها راه نجاتشان، مکتب فاطمی است را بیشتر احساس می کنند. صدیقه اطهر ترسیم کننده نقشه راه حرکت کلان عالم به سمت خلقت عبودیت است.

موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا بعد از برجام نه تنها تحریم‌ها را کم نکرد بلکه به آن اضافه کرد، به تحریم سردار شاهوارپور اشاره و خاطر نشان کرد: این حرکت را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به ورود پیکرهای ۱۶۸ شهید از آبراه اروند به کشورمان در روز سه شنبه گفت: زیبنده ما خوزستانی‌ها نیست که شهدا وارد کشور شوند و آن را برجسته نکنیم. جنس خون شهدا از جنس خون سید شهدای مقاومت سردار سلیمانی است بنابراین همه بیایند تا تشییع باشکوهی برای شهدا داشته باشیم.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: با خروج آمریکا از برجام بسیاری از ساده‌اندیشان تصور می‌کردند که بین آمریکا و دولت‌مردان اروپایی شکاف و اختلاف رخ می‌دهد و لذا وقتی از مذاکره با آمریکا ناامید شدند با وجود هشدارهایی که امامین انقلاب دادند، سرشان به سنگ نخورد. مقام معظم رهبری از ابتدا هشدار دادند که اینها خوش‌بینی محض است. اروپا و آمریکا در نهان و پنهان با هم متحد هستند، اروپایی‌ها همواره استعمارگر و دشمن ما بودند و هستند. در روزهای اخیر انگلیس، فرانسه و آلمان به دنبال فعال سازی مکانیزم ماشه هستند. آن موقع که تعدادی از دلسوزان و به تعبیر اینها دلواپسان تلاش کردند که این اتفاق نیفتد و گفتند کشور را به تاراج ندهید و یکبار دیگر عهدنامه ننگین ترکمانچای تکرار نشود، آنها بدون اینکه برجام را بخوانند امضا کردند.

وی درباره مکانیزم ماشه توضیح داد: براساس مفاد برجام، هر کدام از طرف‌ها که معاهده را ترک کند، طرف مقابل می تواند این موضوع را به کمیسیون مشترک که شامل نمایندگان پنج به علاوه یک و اتحادیه اروپا است ببرد، اگر در آن کمیسیون این مرحله حل شد که حل شد، اگر نه به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می دهد و در یک بازه سی روزه تحریم ها باز می گردد. هدف آنها خسته سازی ایرانیان مخصوصاً تغییر در رفتارهای مسئولان است.

موسوی فرد گفت: آنهایی که می‌گفتند ما ادبیات دنیا را می‌فهمیم حالا که تو دهنی خوردند هم حاضر به عذرخواهی نیستند. چرا دنیا را در سه، چهار کشور خلاصه می کنید؟ تاریخ را بخوانید اینها هرگز از ذات کثیف‌شان بر نمی‌گردند. در زمان هشت سال دفاع مقدس اگر سه هفته کمک‌های فرانسه به صدام قطع می‌شد رژیم صدام ساقط می‌شد. کشور آلمان پلید، نام آشنایی برای جانبازان شیمیایی مردم سردشت، اشنویه و سرپل ذهاب است. آلمانی ها در ۱۲۰ کیلومتری بغداد کارخانه سلاح شیمیایی ساخته بودند. ۳ هزار و ۵۰۰ بار حمله شیمیایی به رزمندگان اسلام و ۳۵ بار حمله شیمیایی به شهرهای ایران اسلامی، نتیجه عملکرد آلمان بود. آقایانی که هنوز دلخوش به مذاکره هستند از خواب بیدار شوید. به تعبیر مقام معظم رهبری این جنتلمن‌ها همان تروریستهای فرودگاه بغداد هستند. مواظب تله‌های انفجاری این افراد شیک پوش بر سر میز مذاکره باشید و بیش از این کشور را معطل نکنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار