رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:۷۶هزار تن انواع سبزی و صیفی به ارزش سه هزار میلیارد ریال امسال از خوزستان به خارج صادر شد.
کد خبر: ۸۱۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 26 January 2020

یخسرو چنگلوایی افزود: سبزی و صیفی صادراتی خوزستان پس از بسته بندی و الزامات بهداشتی به کشورهای روسیه ، آسیای میانه و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۹۰ هزار هکتار از زمین‌های مستعد کشاورزی استان زیرکشت انواع سبزی و صیفی می‌رود افزود: صیفی و سبزی تولیدی خوزستان به لحاظ کیفی و بهداشتی با استانداردهای جهانی منطبق است.

به گفته چنگلوایی سالانه حدود سه میلیون تن سبزی و صیفی در خوزستان تولیدمی شود که بخش اعظم آن به بازار استان‌های همجوار عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان با توجه به اقلیم و منابع و ذخایر آبی مناسب ، زمین مستعد یکی از مناطق مهم تولید و پرورش  انواع سبزی، صیفی و محصولات جالیزی است و بیش از ۳۲ نوع محصول در این استان کشت می‌شود.

وی گفت:از مزایای مهم تولید سبزی و صیفی در استان می‌توان به عرضه آن در تمام طول سال به دلیل نبود فصل یخبندان، وجود نور خورشید، شرایط مناسب آب و هوایی و منابع آبی در اغلب فصول سال به خصوص زمستان اشاره کرد.

چنگلوایی شمار بهره‌برداران بخش تولید سبزی وصیفی در خوزستان را ۲۹ هزار نفر بیان و اظهارداشت: شوش، دزفول، شوشتر، اهواز، اندیمشک، حمیدیه، باوی ، گتوندو رامهرمز ازمناطق عمده کشت سبزی و صیفی به شمار می آیند.

استان خوزستان در سال زراعی گذشته با تولید ۱۶.۲ میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش ۲۰۰هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور به دست آورد.این میزان تولید در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۲.۲میلیون تن بود.

بر اساس چشم انداز سال ۱۴۱۰ مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به ۳۰میلیون تن خواهد رسید.

بخش مولد کشاورزی پس از بخش نفت و گاز بیشترین حجم تولید ناخالص استان خوزستان را دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار