اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان در پی تقویت سامانه بارشی از اوایل امروز (شنبه، پنجم بهمن‌ماه) به تمام فرمانداران و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان اعلام آماده‌باش کرد.
کد خبر: ۸۱۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷ 25 January 2020

پیرو آماده‌باش‌های قبلی و اخطاریه (چهارم بهمن ماه) اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان، یک سامانه بارشی طی اوایل امروز (صبح شنبه) تا اوایل صبح یکشنبه، ششم بهمن ماه در همه مناطق خوزستان به ویژه در مناطق شمال غرب، غرب، مرکز، جنوب و جنوب شرق تقویت می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، این سامانه با رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه‌ای، بارش به شکل برف در ارتفاعات و ریزش تگرگ در مناطق مستعد همراه خواهد بود. همچنین خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده‌باش واحدهای تابعه سطح استان و شهرستان، برقراری کشیک شبانه‌روزی و حضور در محل فعالیت و ترک نکردن محل خدمت بدون هماهنگی و اخذ موافقت ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران دستور داده است که نسبت به صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم، برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام کنند.

همچنین از توقف در اطراف رودخانه‌ها پرهیز شود. توصیه‌ها جهت احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی انجام شود.

همچنین اعمال محدودیت برای تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی طبق ضوابط، استقرار اکیپ‌های عملیاتی دستگاه‌های مرتبط به همراه ماشین‌آلات مجهز به برف‌روب و نمک‌پاش در نقاط و گردنه‌های برف‌گیر خوزستان نیز از سوی ستاد مدیریت بحران استان به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است.

اداره کل مدیریت بحران استان پیش از این در خصوص این بارندگی‌ها اطلاعیه‌ای صادر کرده بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار