استاندار خوزستان از دستگاههای اجرایی خواست برای ساماندهی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان تلاش کنند.
کد خبر: ۸۱۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 26 January 2020

غلامرضا شریعتی عصر جمعه در نشست هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس صنعت نفت آبادان که قرار است به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رییس جمهوری افتتاح شود یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس را صیانت از تمامیت ارزی و مرزی میهن اسلامی بیان کرد و گفت: متاسفانه به رغم اینکه ۳۰ سال از پایان دفاع مقدس گذشته اما تاکنون مرکز فرهنگی آبادان از امکانات لازم بی‌بهره بوده و این شایسته آبادان نیست.

وی با بیان اینکه این کار وظیفه ما را سنگین تر کرده است، گفت: موزه دفاع مقدس کاری ارزشمند در راستای حفظ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که از این طریق می توان ارزش‌های آن دوران را به نسل‌های آینده که سرمایه های بزرگی هستند منتقل کنیم.

شریعتی از مسوولان دستگاه های اجرایی خواست مرکز فرهنگی آبادان را هر چه سریعتر برای افتتاح ویدیو کنفرانس از سوی رییس جمهوری آماده کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان نیز در این نشست ضمن انتقاد از اجرایی نشدن طرح ساماندهی موزه دفاع مقدس صنعت نفت آبادان گفت: ساماندهی موزه دفاع مقدس صنعت نفت در این چند روز امکان پذیر نیست.

سیدزین العابدین موسوی به چهار بخش ساماندهی موزه فرهنگی دفاع مقدس صنعت نفت اشاره کرد و گفت: بخشی از ورودی موزه از سوی شهرداری آبادان ساماندهی شده ولی به دلیل کمبود نقدینگی تا الان ناتمام مانده و از منطقه آزاد تقاضا داریم که اعتبار این بخش را تامین کند.

وی ساماندهی پارکنیگ و لایروبی کانال و نیزدایی نهر را از دیگر موارد آماده سازی موزه آبادن برشمرد و گفت: تکمیل یادمان و مزار شهدای گمنام در مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبادان از دیگر مواردی است که باید انجام شود.

امام جمعه آبادان نیز در این نشست با بیان اینکه امروز جامعه ما نیاز به شناخت ولایت دارد، گفت: موزه دفاع مقدس آبادان می بایست پنج سال پس از پایان جنگ راه اندازی می‌شد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود: باید نگاه ویژه ای به موزه دفاع مقدس آبادان شود تا ارزش های دفاع مقدس در این خطه شهید پرور حفظ شوند.  

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند نیز در این نشست اظهار داشت: منطقه آزاد اروند آمادگی لازم برای همکاری  برای لایروبی کانال و نیزدایی و آسفالت مرکز فرهنگی دفاع مقدس صنعت نفت را دارد.

قدرت اله طمیمیان افزود: امسال اعتباری از سوی منطقه آزاد اروند برای ساماندهی مرکز فرهنگی دفاع مقدس صنعت نفت اختصاص داده شد و هم اینک این آمادگی برای اجرای این طرح را داریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در این نشست گفت: قرار است در دهه مبارک فجر از طریق ویدیو کنفرانس مراکز فرهنگی دفاع مقدس در ۹ استان از سوی رییس جمهوری افتتاح شوند.

سردار عباس یوسفی افزود: در گذشته وظیفه هر دستگاه  برای ساماندهی مرکز فرهنگی دفاع مقدس صنعت نفت آبادان مشخص شد اما به هر دلیلی کارها عملی نشده است.

وی افزود: آماده کردن زیرساخت ها در محل موزه در محدوده مشخص شده از سوی شهرداری ، همچنین همکاری سازمان آتش نشانی، راه و شهرسازی و منطقه آزاد اروند، امور آب و فاضلاب، مدیریت برق جنوب، دانشکده علوم پزشکی آبادان و ناجا برای تامین امنیت برنامه‌های تدارک دیده شده در این راستا ضروری است.  

در پایان این نشست مقرر شد سازمان منطقه آزاد اروند با هماهنگی و مشارکت شهرداری، راه و شهرسازی، مدیریت برق جنوب و پالایشگاه نسبت به ساماندهی مرکز فرهنگی دفاع مقدس صنعت نفت اقدام کنند.

استاندار خوزستان پس از بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس صنعت نفت آبادان، از مناطق روستایی آبادان دیدن کرد.

موزه دفاع مقدس آبادان با ۲۷ هکتار مساحت در منطقه بِریم یکی از مکان های منحصر به فرد و دست نخورده سال های دفاع مقدس در حاشیه اروندرود می باشد که عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد.  

همجواری آن با اروندرود و وجود آثار بکر و ساختمان های دست نخورده دفاع مقدس، از ویژگی­ های منحصر به فرد این مکان است که به خوبی می تواند جنگ و هجوم ناجوانمردانه نیروهای بعثی عراق به کشور را در سال های جنگ تحمیلی به نسل جدید انقلاب منتقل کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار