رئیس اداره میراث‌فرهنگی آبدانان:
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبدان از فعالیت ۱۱ رشته صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ 26 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید اولاد گفت: درحال حاضر رشته‌های حصیر بافی، سفالگری، گلیم بافی، جاجیم بافی، نمدمالی، صنایع چرم، چیت بافی، معرق، قلاب بافی، ریسندگی، زیور آلات سنتی در آبدانان فعال و هنرمندان در این زمینه به تولید این صنایع دستی می‌پردازند.

ویبا بیان اینکه در شهرستان آبدانان بیش از ۹۰ درصد هنرمندان صنایع دستی را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: در سال جاری ۹۰ پروانه تولید انفرادی و دو پروانه تولید کارگاهی و ۱۲۹ فقره کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی نیز صادر شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبدانان همچنین در ادامه به تسهیلات اعطا شده در زمینه صنایع‌دستی، اشاره کرد و گفت: یکی از حمایت‌های دولت در بخش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی اعطای تسهیلات بانکی برای پشتیبانی از این هنر است.

وی با اشاره به اینکه رونق صنایع‌دستی عاملی برای احیای روستاهای این منطقه است، گفت: واحدهای تولیدی صنایع‌دستی این شهرستان فعالیت مستمر و موثر در بحث اشتغال و تولید دارند.

اولاد عنوان کرد: شهرستان آبدانان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد و می‌توان با اقدامات مناسب در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید صنایع‌دستی اشتغال را رونق بخشید./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار