وجود شهرک های صنعتی در شهرهای محمودآباد، آمل، بابل، قائمشهر و بابلسر با تولید سرمایه هنگفت باعث رونق تولید برای صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزز می شود.
کد خبر: ۸۱۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 26 January 2020

 به گزارش تابناک مازندران، بند ب ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه کشور به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داده می شود با حفظ وظایف حاکمیتی از طریق ارائه خدمات و مشوق های لازم ،نسبت به واگذاری حق بهره برداری و مدیریت بنادر کوچک و محلی،اعطای مجوز احداث بنادر کوچک جدید به اشخاص حقوقی حرفه ای و معتبر غیر دولتی با رعایت قوانین و مقررات داخلی و بین المللی و اصول رقابتی اقدام نماید.
بر اساس این گزارش، مدت برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۰ به پایان می رسد و در مدت باقیمانده فرصت ایجاد و بهره برداری از بنادر کوچک با استناد به ماده مذکور میسر می شود.بندر فریدونکنار در طی دو سال اخیر روند رو به رشدی را طی نموده است و در صورت استفاده از اراضی باقیمانده حدود ۱۵ هکتاری توسط متقاضی که شرایط آن فراهم شده است وضعییت این نقطه جغرافیایی بطور چشمگیر متحول می شود.علاوه بر بندر فریدونکنار موقعیت مناسب و ایده آل بندر بابلسر با ظرفیت شیلاتی و گردشگری نیز می تواند این دو شهر را به قطب اقتصادی،شیلاتی و توریستی مبدل نماید.در حال حاضر بندر فریدونکنار با فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتری به تهران نزدیکترین بندر در میان بنادر کشور به تهران واقع شده که از نظر بعد مسافت بسیار حائز اهمیت است.
وجود شهرک های صنعتی در شهرهای محمودآباد،آمل،بابل،قائمشهر و بابلسر با تولید سرمایه هنگفت باعث رونق تولید برای صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزز می شود.
بندر بابلسر با حوضچه آرامش حدود ۸ هکتاری برای گردشگری بسیار مناسب است که با حمایت جدی سازمان بنادر و دریانوردی کانون توجه مسافران داخلی و خارجی خواهد شد. راه دسترسی به این بندر از جمله نکات قابل توجهی است که از حالا بایستی مورد عنایت ویژه مسئولین شهرستان و استان واقع شود .
سازمان بنادر تنها مرجع دریایی کشور است که با صدور مجوز و اعطای تسهیلات کم بهره از محل درآمد بندری و دریایی با عنوان وجوه اداره شده به یاری متقاضیان می شتابد.بابلسر سالهاست که قطب شیلاتی و گردشگری محسوب می شود تردد حدود ۷ میلیون مسافر داخلی و خارجی در ایام تعطیلات نوروزی و فصل تابستان به شهرستان بابلسر آمار عجیب و شگفت انگیزی است که مدیران و متولیان هر شهر ساحلی در کل کشور آرزو می کنند میزبان خیل عظیم چنین گردشگرانی باشند تا بتوانند با ایجاد بستر مناسب و مطلوب ضمن ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف منطقه زمینه را برای فعالیت های شگرف اقتصادی میسر نمایند .
راهکار:
۱-پیگیری برای اخذ مجوز بندر توریستی بابلسر از سازمان بنادر و دریانوردی و دریافت وام کم بهره از محل وجوه اداره شده با هدف احداث اسکله مارینا
۲-پیگیری برای راه اندازی اراضی ۱۵ هکتاری بندر فریدونکنار با هدف تردد کشتی های مسافری به خارج از کشور
۳-پیگیری بمنظور ادامه احداث منطقه نمونه ۴۰۰ هکتاری میرود بهنمیر بعنوان یک پروژه ملی
۴-استفاده بهینه از نوار ساحلی ۳۲ کیلومتری شهرستان های بابلسر و فریدونکنار با ایجاد موج شکن های مردمی ،احداث جاده تفریحی،ایجاد مراکز سلامت درمانی و........

 امیراسماعیلی کناری
مشاور فراکسیون سواحل،بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار