احد علیخانی مشاور عالی مدیر عامل صبانور و مجری طرح زرین صبا؛
کد خبر: ۸۱۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 26 January 2020

احد علیخانی مشاور عالی مدیر عامل صبانور و مجری طرح زرین صبا گفت: فکر اصلی احداث این کارخانه سرب و روی از دکتر عصاری است که این ماموریت را به شرکت صبانور در راستای توسعه سرمایه گذاری اکتشافی محول شد.

علیخانی در ادامه افزود: بررسی های مختلفی در خصوص نوع ماده معدنی و ظرفیت مناسب آن در کشور انجام شد.

مجری طرح زرین صبا تاکید کرد: چکیده و نتایج مطالعات منجر شد در حوزه سرب و روی سرمایه گذاری کنیم.

مشاور عالی مدیر عامل صبانور اعلام کرد: رشد خودروهای الکتریکی در جهان در حال افزایش است. ۸۰ درصد مصرف سرب در صنایع باطری است و تقاضا برای خودروهای الکتریکی نشان از رشد تقاضا در بخش سرب هست. همچنین کسری عرضه این فلزات نشان دهنده پتانسیل بالای این فلزات در بازارهای جهانی دارد.

وی تصریح نمود: با توجه به اینکه در فلات مرکزی کارهای استخراجی و فلزکاری انجام می شده است نشان دهنده آن بود که فلز سرب و روی در آن زمان تولید می شده است.

احد علیخانی با بیان اینکه این کم لطفی به صنعت و معدن در کشور است، گفت: باعث می شود اکثر معادن کشور متروک شوند. تیم زمین شناسی ما حدود ۲ هزار کیلومتر پیمایش زمینی در این منطقه داشتند و کار شناسایی مواد معدنی در این منطقه انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۱۲ آنومالی در این محدوده شناسایی شده است و پیگیر اخذ پروانه های اکتشاف هستیم. این پروانه ها به شرکت جدید منتقل خواهد شد.

تشریح نمود: اولین مجتمع فرآوری سرب و روی در مناطق مستعد سرب و روی در کشور خواهد بود این کارخانه و فرآوری اولین مجتمع سرب و روی در یکی از اصلی ترین مناطق مستعد کشور در حوزه مواد معدنی است. نگاهی به توسعه اکتشافات در یزد و شمال کرمان در نظر داریم.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار