مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر سهم بازار سرمایه در تامین نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت کمتر از پنج درصد می‌باشد که عدد بسیار پایینی است.
کد خبر: ۸۱۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 27 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،نعمت الله شهبازی در نشست تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری در استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شرایط شبکه بانکی کشور بگونه‌ای نیست که بتواند تمام نیاز مالی بخش صنعت را تامین کند، اظهار کرد: تجربه کشورهای صنعتی و نقدینگی موجود در جامعه نشان می‌دهد باید از اقتصاد بانک‌پایه فاصله گرفته و به سمتی برویم که بخشی از منابع مالی مورد نیاز بخش‌های اقتصادی از بازار سرمایه تامین شود.

به گزارش ایسنا، شهبازی گفت: امروزه شبکه بانکی کشور به‌دلیل افزایش روزافزون نیازهای مالی واحدهای صنعتی، امکان پاسخگویی به همه نیازها را ندارد.

شهبازی افزود: از سوی دیگر با نقدینگی بالایی در جامعه مواجه‌ایم که هر روز به سمت یک بازار سراریز می‌شود که آثار زیانباری دارد و باید این نقدینگی را به سمت تولید سوق دهیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کمتر از پنج درصد نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی از بازار سرمایه تامین می‌شود، گفت: این سهم بسیار کم است و باید افزایش یابد.

شهبازی یکی از ماموریت‌های امسال و سال آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت را توسعه ابزارهای نوین تامین مالی و جذب نقدینگی موجود در جامعه برای کمک به طرح‌ها و واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: این روش در همه کشورهای توسعه یافته استفاده شده و ما هم باید به این سمت برویم.

وی در بخش دیگر سخنانش به طرحی که برای کمک به طرح‌ها و واحدهای صنعتی کشور در حال اجرا است اشاره کرد و گفت: براساس این طرح ۵۰ درصد منابع که معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان است در اختیار بانکهای طرف قرارداد قرار می‌گیرد و این بانکها نیز موظفند ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر به آن افزوده و به صورت تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهند.

شهبازی گفت: تاکنون بیش از هفت هزار میلیار تومان از این تسهیلات محقق شده است.

وی سهم استان کرمانشاه را نیز از این تسهیلات ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد که ۱۲۰ میلیارد تومان آن سرمایه درگردش و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار