استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب بستان‌آباد به عنوان یکی از 31 شهرستان منتخب کشور برای ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار اقتصادی، تلاش جدی دستگاه‌های مسئول برای افزایش سرمایه‌گذاری در این شهرستان را مورد تأکید قرار داد و گفت: نتیجه کار گروهی دستگاه‌ها باید منجر به ارتقای شاخص‌های توسعه در این شهرستان شود.
کد خبر: ۸۱۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ 28 January 2020
محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی طرح ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار اقتصادی در شهرستان بستان‌آباد، همکاری همه دستگاه‌های مسئول در اجرای این طرح را ضروری دانست و گفت: هم‌اکنون 9 ناحیه صنعتی در این شهرستان فعال است که باید تلاش شود تا شرکت‌های مطرح و تأثیرگذاری چون ایدرو و ایمیدرو در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.وی با اشاره به طرح ایجاد دو شهرک صنعتی فولاد و وطن در شهرستان بستان‌آباد، از دستگاه‌های اجرایی مسئول خواست استعلام‌های فنی مربوط به احداث این دو شهرک را در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ داده و اقدامات لازم برای آغاز به کار آنها را انجام دهند.

پورمحمدی با بیان اینکه توسعه هریک از مناطق و شهرستان‌های استان در توسعه همه‌جانبه استان موثر است، افزود: جذب سرمایه‌گذاری و ارتقای شاخص‌های توسعه در همه مناطق استان باید مورد توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های دهه فجر در استان تأکید کرد و گفت: مدیران استان از فرصت دهه فجر برای بیان عملکرد دستگاه‌های اجرایی از طریق صداوسیما و رسانه‌ها استفاده کنند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز رضایت از عملکرد بانک‌های دولتی استان در مدیریت مصارف و منابع، گفت: نسبت مصارف به منابع بانک‌های دولتی در استان، 70 درصد است که رقم رضایت‌بخشی است و بانک‌های خصوصی نیز باید سپرده‌های مردم را در داخل استان هزینه کنند.

وی همچنین خواستار کاهش مدت زمان پاسخ به استعلام‌ها در ادارات استان شد و گفت: استعلام‌ها باید در مدت زمان مشخصی پاسخ داده شود و بعد از این مدت، عدم پاسخ به منزله موافقت با استعلام تلقی شود.

تقی کرمی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه 31 شهرستان در سطح کشور به عنوان شهرستان‌های هدف طرح توسعه انتخاب شده‌اند، گفت: سازمان برنامه و بودجه نقش مهمی در اجرای این طرح دارد.

وی از پیشنهاد طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی به سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو و طرح‌های توسعه کشاورزی به بنیاد برکت خبر داد.

فرماندار بستان‌آباد و تعدادی از مدیران استانی و محلی نیز در این جلسه گزارشی از روند اجرای طرح توسعه شهرستان بستان‌آباد ارائه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار