نماینده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ابلاغ طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه، گفت: پیش بینی می شود در ابتدای اجرای این طرح 65 درصد سربازان تحت آموزش قرار گیرند.
کد خبر: ۸۱۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 29 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مهدی غلامیان در جلسه هماهنگی اجرای طرح مهارت آموزی که با حضور نمایندگان نیروهای مسلح استان کرمانشاه در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این طرح قرار است با ابلاغ دفتر رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری وزارت کشور در سطح استان‌های کشور اجرا شود.

به گزارش ایسنا، غلامیان ادامه داد: این طرح در راستای تربیت نیروی ماهر کار و کاهش نرخ بیکاری در سال های آتی که همواره مورد تاکید مسئولان نظام و خصوصا رهبر معظم انقلاب قرار داشته، اجرا می‌شود.

غلامیان افزود: طبق هماهنگی های انجام شده قرار است تسهیلاتی نیز برای افرادی که مهارت‌های لازم را فرا گرفته اند، در راستای راه اندازی کسب و کار پرداخت شود.

نماینده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه از ارائه آموزش مهارت عمومی به سربازان وظیفه در دوران آموزشی خبر داد و گفت: این دوره آموزشی که از سال آینده اجرایی می‌شود شامل آموزش‌های هلال احمر، کسب و کار و مهارت های مالی است و به میزان 100 ساعت ارائه می‌شود.

وی گفت: با این کار سربازان وظیفه پس از پایان دوره آموزشی و حضور در یگان، تنها آموزش‌های تخصصی را فرا خواهند گرفت.

غلامیان یکی از چالش های موجود در ارائه آموزش های مهارتی به سربازان را عدم تمایل آنها به حضور در این دوره‌ها ذکر کرد و گفت: باید برای آنها ویژگی‌های اجرای این طرح و منافعی که می تواند پس از پایان دوره خدمتی برایشان داشته باشد، تشریح شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این خصوص فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح نیز می توانند نقش موثری در تشویق و ترغیب سربازان وظیفه برای حضور در طرح مهارت آموزی داشته باشند.

وی گفت: در گام بعدی دنبال این هستیم که با همکاری دولت طرح مهارت آموزی را در مدارس و دانشگاه‌های کشور نیز اجرایی کنیم.

غلامیان خاطرنشان کرد: حق الزحمه ای نیز از طرف ستاد کل نیروهای مسلح برای مربیانی که در اجرای این طرح همکاری می کنند در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار