کد خبر: ۸۱۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱ 30 January 2020

تابناک- اگرچه پیشتر بنا داشتیم در خصوص ابهامات و پرسش هایی که در ارتباط با عدم پایان کار صدور حکم بازنشستگی رییس محترم هیات نظارت بر انتخابات استان و ادامه خدمت نامبرده در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان مطلبی منتشر نماییم منتها مجال این موضوع پدید نیامد.

اما از آنجایی که جلب اعتماد عمومی و مشخص شدن صحت یا عدم صحت و سقم برخی پرسش ها می تواند بسترساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد در این فرصت طرح موضوع می کنیم تا زمینه پاسخگویی و شفافیت فارغ از هر قضاوتی ایجاد گردد.

ما در روزهای آینده با انتشار مستندات قانونی همه ناظران و مجریان انتخابات به رعایت مر قانون فراخواهیم خواند چرا که لازمه رعایت حق الناس و برگزاری انتخابات سالم ، رعایت قانون و عدم تخلف همه عوامل دخیل در برگزاری انتخابات چرا که اگر شائبه تخلف توسط هر یک از عوامل در اذهان عمومی ایجاد شود اعتماد عمومی سلب خواهد شد.

در مورد رییس هیات نظارت استان خوزستان هم پرسش های از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان داریم که امیدواریم که صریحا به آن پاسخ دهند تا انشالله زمینه شفافیت و پاسخگویی مسئولان فراهم گردد؛

1. تاریخ استخدام و آغاز بکار آقای معماری در آموزش و پرورش خوزستان چه تاریخی بوده است ؟

2. تمدید و ادامه کار فعالیت آقای معماری بر مبنای چه اصول حقوقی و قانونی صورت گرفته است؟

3.آیا طبق قانون امکان تمدید خدمت پس از فرارسیدن موعد بازنشستگی در مشاغل غیرآموزشی وجود دارد؟

4.محل خدمت ایشان در حال کدام واحد آموزشی یا اداری آموزش و پرورش استان است ؟

5.آیا ایشان به هیات نظارت مامور گردیده ؟یا در مراکز آموزشی اشتغال دارد ؟ در صورتی که به هیات نظارت مامور گردیده این ماموریت بر اساس کدام مبانی قانونی صورت گرفته است ؟

آیا ساختار هیات نظارت ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری و دارای پست های سازمانی مصوب می باشد که مامور شدن از دستگاه های دولتی به آن قانونی باشد؟

6.آقای معماری چند سال است که به هیات نظارت مامور گردیده است ؟ با عنایت بند ۵ مرقومه ؛ در صورتی که ماموریت به هیات نظارت قانونی ست؛در صورت عدم حضور ایشان در واحدهای آموزشی و اداری آموزش و پرورش خوزستان ایا بهتر نیست ایشان به طور دائم به هیات نظارت مامور شوند؟ و پست سازمانی ایشان برای یک نیروی جوان برای حضور در کلاس درس خالی بشود؟

7. اگر خدای ناکرده که ما امیدواریم اینگونه نباشد( البته توضیحات آموزش و پرورش خوزستان رافع ابهامات باشد) عدم صدور حکم بازنشستگی و پایان کار ایشان خلاف قانون بوده باشد وضعیت ایشان در جایگاه هیات نظارت بر اساس قانون چگونه خواهد بود ایا ایرادی بر آن مترتب نیست ؟

ما معتقدیم پرسش ها و ابهاماتی که مطرح می شوند می بایست به افکار عمومی پاسخ داده شوند. چرا که جلب اعتماد عمومی نسبت به متولیان برگزاری انتخابات ضروری و در راستای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد. مقام معظم رهبری بارها بر رعایت موازین و حق الناس تاکید نمودند و پرواضح است مسئولیت ناظران، مجریان و سایر متولیان برگزاری انتخابات بسیار سنگین است. از این رو با ارائه پاسخ های شفاف به افکار عمومی برخی شائبه هایی که مثلا فلان متولی انتخابات(در هر رده نظارتی و اجرایی و...) خودش آدم متخلفی است در اذهان عمومی زدوده شود.

به فرموده حضرت امام راحل مردم ولی نعمتان انقلابند . اگر شائبه ها صحیح نیستند باید به طور شفاف رفع ابهام کرد و اگر خدای نکرده درست اند بدون تعارف با هر فرد متخلفی ( چه ناظر چه مجری و... ) برخورد قاطع و قانونی کرد . چرا که حضرت امام فرمود تخلف از مقررات جمهوری اسلامی شرعا حرام است. ولذا ضرورت دارد همه مجریان و ناظران پیش از هر کس دیگری التزام عملی خود را به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار