فرماندار رامسر گفت که باند جدید فرودگاه این شهرستان همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ 30 January 2020

محمد ازاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود :‌ بهره برداری از باند جدید فرودگاه رامسر را از طرح های شاخص و تاثیر گذار ملی ، استانی و شهرستانی است که از ۱۰ سال پیش تاکنون به دلیل موانع پروازی ،کوتاه بودن طول باند امکان نشست و برخاست هواپیماها ایرباس ۳۲۰ را نداشت که با افتتاح آن در دهه فجر این مشکل برطرف خواهد شد.

طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود به مدت ۲ سال به بهره برداری برسد. ولی به دلیل موانع پرواز مقابل باند فرودگاه تاکنون اجرایی نشده است.

مجتمع تفریحی و رفاهی فدک و دانشکده فنی حرفه ای ملاصدرا مهم ترین موانع ابتدا و انتهای باند فرودگاه رامسر بودند.

توسعه باند فرودگاه از یک هزار و ۵۰۰ متر به ۲ هزار و ۷۵۰ متر، ساخت پایانه جدید، ساختمان های جانبی،‌ اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای استقرار دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از مهمترین مشخصات این طرح بوده است.

افتتاح واحد پردیس بین الملل

فرماندار رامسر افتتاح واحد پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی از از طرح های قابل افتتاح در دهه فجر بیان کرد و گفت :‌ این واحد پردیس در رشته پزشکی و داروسازی است که با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

وی به روند عملیات اجرایی ساخت این دانشگاه اشاره کرد و افزود : از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم تلاش زیادی از سوی مسوولان برای اجرای این طرح صورت گرفت که از جمله آن ساختمان نیمه ساز پشت بیمارستان رامسر بود که طی ۴۰ سال بلااستفاده مانده بود و برای احداث این واحد دانشگاهی اختصاص یافت تا علاقه مندان به رشته پزشکی بتوانند بدون هیچ مشکلی در این شهرستان مشغول تحصیل شوند.

ساختمان واحد پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر احداث شده که هم اکنون سه هزار و ۷۰۰ متر از آن به عنوان فضای آموزشی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیش تر اعلام کرد که برای تکمیل و راه اندازی واحد بین الملل پردیس رامسر ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار رامسر همچنین افتتاح مجمع فرهنگی و هنری کتالم ، ساختمان داروخانه ۱۳ ابان ، پروژه مسکن مهر ۱۱۲ واحدی ، پل چهارم رودخانه صفارود در منطقه اشکنو کوه ، مرمت و بهسازی محور اشکور و .. از دیگر طرح های قابل افتتاح در این هفته است.

آزاد گفت :‌ عملیات اجرایی سرشاخه در مسیر رودخانه چالکرود ، خوابگاه دانشجویی آموزشکده ملاصدرا در کتالم و سادات شهر و ... اغاز می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار