مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان از استقبال بسیار خوب هیات های تجاری کشور عراق از نهمین نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان در دومین روز برپایی این نمایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵ 31 January 2020

اخلاق محمدیان در حاشیه نشست مشترک هیات تجاری عراقی با تولید کنندگان ایرانی که شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته و همزمان با آیین افتتاح نمایشگاه هیاتی تجاری از عراق ضمن حضور در این مراسم از تمام غرفه های موجود بازدید کرد و امشب نیز با حضور در غرفه شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در حال انجام آخرین مذاکرات و رایزنی ها برای انعقاد قراردادها برای تامین کالاهای مورد نیاز کشورشان هستند.

او گفت: این هیات تجاری عراقی برای انعقاد تفاهمنامه هایی با تولید کنندگان استان خوزستان در زمینه های صنعت غذا، نفت، تلفن همراه و مبلمان اداری و آموزشی در حال رایزنی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان با اشاره به استقبال بسیار خوب هیات های تجاری عراق از نهمین نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان که در محل مرکز نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند برپا شده است، افزود: مراجعان که بیشتر آنان تاجر و سرمایه گذارند از این همه رشد تولید در کشورمان اظهار خوشحالی کردند و قول دادند که در نمایشگاه فعلی و نمایشگاه های مشابه یافته، حضور بیشتری پیدا کنند.

محمدیان ضمن اشاره به درخواست هیات های تجاری عراق حاضر در این نمایشگاه برای برپایی نمایشگاه مشترک میان تولید کنندگان و صنعتگران خوزستان با عراقی ها در شهر بصره، بیان کرد: تجار و سرمایه گذاران عراقی حاضر در نمایشگاه از ما خواسته اند تا در زمینه برگزاری نمایشگاه های مان در عراق اطلاع رسانی بیشتری انجام شود تا هیات های تجاری زیاد تری از این فرصت ها و ظرفیت هایی که در قالب نمایشگاه ایجاد می شود، بهره لازم را ببرند.

او همچنین با اشاره به حضور یکی از سرمایه گذاران چینی در این نمایشگاه اضافه کرد: این سرمایه گذار به عنوان یکی از اعضای هیات عراقی حاضر در نمایشگاه تمایل اش برای انعقاد قرارداد همکاری در زمینه نفت و گاز آمده است که بر همین مبنا با شرکت های فعال در این باره که در نمایشگاه حاضرند مذاکراتی را آغاز کرده تا از این بابت هم بتواند استفاده لازم را ببرند، نفت و گاز یکی از ظرفیت های خوب استان خوزستان به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا هیات های تجاری از کشورهای عراق، عمان و سوریه به نهمین نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان بیایند، تصریح کرد: در حال حاضر هیات های مختلفی از عراق ضمن حضور در منطقه آزاد اروند از این نمایشگاه بازدید می کنند و انتظار می رود تا ظرف یکی دو روز آِینده هیات های تجاری کشور عمان و سوریه نیز در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

او با تاکید دوباره بر تمایل هیات های تجاری عراقی ها در برپایی نمایشگاه مشترک در بصره افزود: در این نمایشگاه ۱۳۳ تولید کننده و صنعتگر محصولاتشان را عرضه کرده اند که تنها ۱۰ درصد از صنایع استان را شامل می شود و این در حالیست که ظرفیت استان در این زمینه بسیار بالا و البته متنوع است که می توانیم آنها را به تجار و بازرگانان سایر کشورها عرضه کنیم.

محمدیان در پایان بیان کرد: برای برگزاری نمایشگاه مشترک ما آمادگی داریم اما انجام این کار منوط به فراهم شدن شرایط در کشور عراق است، چنانچه روال معمول برپایی نمایشگاه ها در عراق طی و شرایط مهیا شود به طور حتم نمایشگاه مشترکی را سال آینده در بصره برگزار خواهیم کرد.

نهمین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صنعتی و خدمات فنی مهندسی استان خوزستان شامگاه سه شنبه هشتم بهمن در محل مرکز نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد و تا یازدهم بهمن ماه جاری بر پا است.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار