نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی پسماند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که فرمانداران، شهرداران و شورای شهر به این امر توجه کنند، البته اینکه این مبلغ از دولت به سازمان محیط زیست اختصاص یابد، جای اشکال دارد و باید به شهرداران باز گردانده شود.
کد خبر: ۸۱۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 31 January 2020

قاسم احمدی لاشکی در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر که شامگاه روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه در آستانه دهه فجر در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۱ سال پس از پیروزی فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشت، اظهار کرد: رهنمودهایی که گام دوم بیانیه مقام رهبری دارد در جهت رفع معایبی ای که در طول این چند سال داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید در کنار هم برای رفع مشکلات تلاش کنند، تصریح کرد: مباحث اقتصادی، معیشت مردم و اشتغال از جمله مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: از خصوصیات حاج قاسم سلیمانی این بود که می‌خواست همه ایده‌ها و افکار را دوره هم جمع کند و اخلاص وی از جمله رموز محبوبیت سردار بود.
احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه اگر دچار ضعف‌هایی هستیم باید آن را برطرف کنیم،خاطرنشان کرد: اینکه توپ را در زمین دولت یا مجلس بیندازیم فایده‌ای ندارد و تنها موجب افزایش چالش می‌شود.
وی با اشاره به پایان کار تلفیق بودجه در مجلس و ارائه لایحه دولت به مجلس با ۲۱ تبصره افزود: به دلیل عدم تحقق همه بودجه، تمایلی برای تصویب بودجه دولت در مجلس وجود نداشت.
نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجموع ۴۸۴ هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع عمومی در دولت پیش‌بینی شده است در حالیکه در هر ماه ۲۱ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می شود و در کنار آن باید ۴۸ هزار میلیارد تومان از نفت و ۱۹۵ هزار میلیارد تومان از مالیات تامین شود.
احمدی لاشکی افزایش چاپ اوراق را آسیبی برای کشور دانست و عنوان کرد: این اوراق بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان است و در شرایط تحریم ناچاریم قبول کنیم.
وی با اشاره به افزایش بودجه سازمان بهزیستی افزود: جرائم رانندگی ۲ درصد افزایش داشته که از این محل جهت هزینه‌های معلولین شدید و ضایعات نخاعی اختصاص می‌یابد.
نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از افزایش مالیات خودروها با بیش از ۷۰۰ میلیون تومان و واحدهایی که دارای ارزش ریالی از ۱۰ میلیارد تومان به بالا خبر داد و بیان کرد: مجلس به بسیج سازندگی ۵ هزار میلیارد تومان جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی اختصاص داد که در این راستا هر فردی با توجه به طرحی که دارد می تواند ۵۰ میلیون تومان وام دریافت کند.
احمدی لاشکی بر هوشمند سازی مدارس تاکید کرد و ادامه داد: قرار است ۵۰۰ میلیارد تومان از وزارت ارتباطات جهت هوشمند سازی مدارس به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یابد.
وی از انتخابات به عنوان یکی از افتخارات نظام یاد کرد و گفت: همه باید بر مبنای آنچه رهبری فرمودند زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.
احمدی لاشکی تاکید کرد: در حال حاضر بی اخلاقی در فضای مجازی زیاد شده است بنابراین باید برای جلب اعتماد مردم از این امر پرهیز کرد.

۲۶ پروژه با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در نوشهر

عبدالصمد صفرنژاد فرماندار نوشهر نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۲۶ پروژه با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در نوشهر افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: با حضور وزیر راه کلنگ راه دسترسی بندر کلنگ زندی خواهد شد.
وی از افتتاح نیروگاه زباله سوز نوشهر تا پایان سال با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: کلنگ زنی فاز دوم فاضلاب شهری نوشهر و چالوس با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از جمله دیگر پروژه هایی است که تا پایان سال انجام خواهد شد.
فرماندار نوشهر تصریح کرد: افتتاح استادیوم ورزشی، پل کمربندی، آزاد سازی سواحل، روشنایی کمربندی، توسعه ترمینال فرودگاه، ساماندهی رودخانه‌ها، اجرای فاز دوم بیمارستان شهی بهشتی، پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان کشاورزی از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۹۸ در شهرستان نوشهر اجرایی شد.
صفرنژاد از تحت پوشش قرار گرفتن ۹ هزار نفر در بیمه عشایری روستایی نوشهر خبر داد و یادآور شد: از این نظر نوشهر رتبه اول استان و رتبه هفتم کشوررا دارا است.
وی با اشاره به مقامات عالی کشور در طول سال ۹۸ در نوشهر و جذب اعتبارات مناسب برای شهرستان بیان کرد: سفر معاون اول رییس جمهور و چند وزیر به شهرستان همراه با تخصیص اعتبارات خوبی بوده است.
فرماندار نوشهر در خصوص انتخابات خاطرنشان کرد: در مجموع ۹۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در نوشهر، ۱۰۳ شعبه در چالوس و ۲۲ شعبه در کلاردشت کار اخذ رای امسال را انجام خواهند داد.
صفرنژاد تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و مدیران باید همکاری کنند تا انتخابات مجلس به بهترین نحو برگزار شود.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار