غلامرضا شریعتی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بانی یک جریان فکری بودند که از زمان مرحوم بهبهانی آغاز شد، افزود: امام ثمردهنده و ضامن اجرایی شدن این جریان فکری بودند. امیدواریم ما نیز این مسیر را طی کنیم. وقتی یک جریان فکری ایجاد می‌شود، تداوم این جریان دیگر به شخص وابسته نیست. اشتباه دولتمردان آمریکایی نیز در این موضوع است که فکر می‌کنند با حذف فیزیکی افراد می‌توانند از سیل خروشان انقلاب جلوگیری کنند، درحالیکه با حذف فیزیکی افراد، جریان فکری حذف نمی‌شود و همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 01 February 2020

غلامرضا شریعتی در آیین  استانی زنگ انقلاب که امروز (۱۲ بهمن) در دبیرستان شاهد رضوان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: فرا رسیدن چهل و دومین بهار انقلاب را به دانش آموزان تبریک می‌گویم و امیدوارم همه ما بتوانیم در مسیر پیشرفت، استقلال و عزت کشور تلاش کنیم.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بانی یک جریان فکری بودند که از زمان مرحوم بهبهانی آغاز شد، افزود: امام ثمردهنده و ضامن اجرایی شدن این جریان فکری بودند. امیدواریم ما نیز این مسیر را طی کنیم. وقتی یک جریان فکری ایجاد می‌شود، تداوم این جریان دیگر به شخص وابسته نیست. اشتباه دولتمردان آمریکایی نیز در این موضوع است که فکر می‌کنند با حذف فیزیکی افراد می‌توانند از سیل خروشان انقلاب جلوگیری کنند، درحالیکه با حذف فیزیکی افراد، جریان فکری حذف نمی‌شود و همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد.

شریعتی ادامه داد: اگر امروز در عراق، لبنان، سوریه، نیجریه و کشورهای مختلف جهان، استقلال طلبی و مبارزه با استکبار به وجود آمده، برگرفته از اندیشه و فکر امام است. اگر در کشورهای منطقه نیز مردم در مقابل زورگویان ایستادگی می‌کنند، به دلیل وجود این فکر و اندیشه است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب، کشور پیشرفت‌های چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای با وجود تحریم‌های بسیار زیاد داشته است و دستاوردهایی که در ۴۰ سال اخیر به وجود آمده، با دستاوردهای چند صد سال اخیر قابل مقایسه نیست. همه پیشرفت‌ها در شرایطی به دست آمدند که در تحریم بودیم و ۸ سال جنگ تحمیلی را تجربه کردیم ولی ما به آیات الهی قرآن اقتدا کرده‌ایم. با تدبیر و منطق نیز در میدان مذاکره و منطق می‌ایستیم و با شجاعت و ایستادگی در میدان مبارزه هستیم.

در ادامه آیت الله محسن حیدری بیان کرد: دانش آموزان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و انتقال این سرمایه بزرگ به نسلهای آینده نیز باید توسط دانش آموزان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امیدهای آینده این کشور هستند گفت: جامعه دانش آموزی ادامه دهنده صادق انقلاب اسلامی هستند و باید آرزوهای امام خمینی (ره) را به ثمر برساند.

این نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هیچ حادثه‌ای بعد از پدیدآمدن اسلام و ورود آن به ایران مهم‌تر و پر برکت‌تر از انقلاب اسلامی  نبوده است که مبدا تحولات زیادی در جهان شد.

آیت الله حیدری افزود: قله‌های علمی زیادی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در ایران فتح شده است اما همچنان باید قله‌های فراوان دیگری توسط جوانان این کشور فتح شوند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی جهان دچار تحولات زیادی شد اظهار داشت: تا چند سال گذشته که رهبر معظم انقلاب می‌فرمودند آمریکا در حال فروپاشی است شاید کمتر کسی باور می‌کرد اما اکنون می بینیم که آمریکای ظالم در حال از بین رفتن و فروپاشی است.

آیت الله حیدری بیان کرد: یک ماه پیش آمریکا در بغداد دست به یک جنایت زد و ابَر مردی به نام قاسم سلیمانی که پایان حکومت داعش را اعلام کرده بود به شهادت رساند اما هنوز پیکر این سردار رشید دفن نشده بود که طوفان‌های انتقام در مقابل آمریکا اتفاق افتاد و آمریکا در مقابل سیلی که خورد نتوانست کوچکترین حرکتی نشان دهد.

وی افزود: آمریکا سیلی‌های دیگری نیز از سوی کشورهای عراق و افغانستان دریافت کرده است تا از منطقه خارج شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حال حاضر ملت‌ها در مقابل ظلم و ستم به پا خاسته‌اند، مردم در تمام دنیا پیام انقلاب اسلامی را دریافت کرده‌اند و راه بزرگ انقلاب اسلامی را ادامه می‌دهند.

یک استاد دانشگاه و حوزه علمیه نیز در ادامه این آیین بیان کرد: نخستین شهید انقلاب اسلامی در خوزستان یک دانش آموز بود و راه و هدف بزرگ و ارزشمند شهدا در بین دانش آموزان ادامه یافت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی نیز دانش آموزان زیادی برای دفاع از کشور و مردم جنگیدند و امید است که افکار و منش این دانش آموزان همچنان ادامه یابد.

وی افزود: بعد از گذشت ۴۱ سال ازپیروزی انقلاب اسلامی دانش آموزان همچنان ادامه دهنده اهداف و جریان فکری این انقلاب هستند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: افراد بزرگی را برای دفاع از کشور و اسلام همچون سردار سلیمانی از دست دادیم و مردم نیز نشان دادند که قدر افرادی را که برای این کشور و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند می‌دانند.

وی گفت: سردار سلیمانی خارج از تمامی جناح‌های سیاسی و فراتر از وابستگی‌هایی که وجود دارد برای مردم ایران و منطقه جنگید، امید است راه این شهید برای همیشه زنده بماند.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: امروز در نخستین روز از دهه فجر با امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تجدید عهد می‌کنیم و بر اساس دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی باید مطیع و حامی رهبر معظم انقلاب باشیم.

کوروش مودت نیز در این آیین اظهار کرد: پیدایش انقلاب اسلامی به عنوان رویداد مهم در تاریخ معاصر ایران، منطقه و جهان مطرح است.

وی افزود: یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن انقلاب، تغییر نگرش در حوزه‌های علمیه بود که بر اساس آن اندیشه اصول‌گرایی جایگزین اندیشه اخباری‌گری شد. پس از دوران قاجاریه مرحوم علامه بهبهانی تفکر اصول‌گرایی را با تفکر اخباری‌گری جایگزین کرد. این اندیشه در حوزه سبب تحول شد و فرزند این نگرش یعنی امام خمینی(ره) تحول اساسی ایجاد کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: انقلاب ثمره تلاش اندیشمندان و روحانیون در سالیان متمادی است و امروز شاهد شکوفایی علمی در عرصه‌های نانو، پزشکی و صنایع هسته‌ای هستیم.

مودت در پایان گفت: امیدواریم دانش آموزان که محصول و ثمره انقلاب هستند، بتوانند با تلاش، آینده‌سازان کشور باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار