از آنجا که بدن شما در طول شب دچار کمبود آب بدن می شود ، بیدار شدن از تشنگی غیر معمول نیست. اما این که آیا شما باید از شیشه ای که در طول شب کنار تخت خود قرار داده اید، آب بنوشید یا خیر سوال بسیار مهمی است.
کد خبر: ۸۱۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 01 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احتمالاً می دانید که نوشیدن آب باقیمانده در یک لیوان بدون درپوش کاملاً بهداشتی نیست. گرد و غبار و حتی پشه های عبوری عجیب و غریب می توانند در طول شب داخل لیوان بروند و یک نوشیدنی غیر طبیعی ناسالم را به وجود می آورند. حتی یک ظرف بسته مانند بطری یا پارچ مشکلاتی را ایجاد می کند ، عمدتاً به این دلیل که پوست ما با عرق ، گرد و غبار ، سلولهای پوستی و حتی ترشحات بینی پوشانده شده است ، بنابراین هر بار از بطری آب استفاده می کنیم بخشی از باکتری های بزاق ما روی بطری می ماند.

بر همین اساس توصیه می شود پس از یک بار استفاده از بطری آب، آن را شستشو دهید. از آنجا که این باکتری های بدن خود شما هستند ، بعید نیست که در واقع با وجود این باکتری ها بیمار شوید. مطمئناً توصیه نمی شود که بطری آب خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. كسی كه دارای سیستم ایمنی ضعیف باشد ، مانند بیماران پیوندی ، افراد تحت شیمی درمانی یا افرادی كه مبتلا به HIV / AIDS هستند ، نباید در معرض آب آلوده قرار بگیرند.

یک مورد خطرناک دیگر که باید به آن توجه کنید، بطری های آبی است که در معرض آفتاب قرار می گیرند. این بطری های آب به خصوص وقتی از نوع پلاستیکی باشند، حاوی BPA یا مواد شیمیایی مشابه هستند ، که می توانند به داخل آب فرو روند ، خصوصاً هنگامی که در معرض نور خورشید قرار بگیرند. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که BPA می تواند با مشکلات سلامت مؤثر بر مغز و رفتار مرتبط باشد ، اگرچه FDA اظهار داشته است که میزان انتقال BPA در محدوده ایمن است. استفاده از بطری بدون BPA باعث رفع این مشکل می شود ، اما رشد باکتری ها به ویژه اگر از بطری فلزی استفاده می کنید ، که به سرعت گرم می شود ، میکروب ها را به تکثیر تشویق می کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار