کد خبر: ۸۱۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ 02 February 2020



استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: دولت تدبیرو امید همواره یکی از راهبردها و سیاست های اصلی خود را بر توجه ویژه به روستاها و مناطق محروم و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر در سایه ارایه خدمات مطلوب و توسعه متوازن روستاها استوار کرده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری روز یکشنبه در دومین روز از دهه فجر در دیدار عمومی با مردم بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا اظهار داشت: با وجود ظرفیت های متنوع و منابع غنی آب و خاک در بخش پاتاوه اما هنوز از این قابلیت ها به نحو مطلوب استفاده نشده در حالی که می توان با تمرکز بر روی همین ظرفیت های موجود در راستای کاهش معضل بیکاری و اشتغالزایی جوانان این خطه گام های مثبت و امیدبخشی برداشت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بخش پاتاوه با توجه به قرارگرفتن در مسیر جاده ترانزیتی یاسوج – اصفهان  وهمچنین جاده ملی پاتاوه- دهدشت ، داشتن ظرفیت نیروی انسانی  فعال و نخبه و یکی از بزرگترین بخش های استان به لحاظ وسعت و جمعیت منطقه ای استراتژیک و مهم در توسعه این استان  محسوب می شود که البته با مشکلات و نارسایی های نیز مواجه است.
وی تصریح کرد: برخی مشکلات و زیرساخت های لازم در این منطقه در سطح استانی قابل اجرا و رفع است که در اسرع وقت و با تخصیص اعتبارات استانی در سال آینده برای حل این چالش ها چاره اندیشی خواهد شد و برخی نیازها نیز نیازمند بررسی و تخصیص اعتبارات ملی است که از طریق مراجع و مقامات دولتی و وزارتخانه های مربوطه باید پیگیری شود.
کلانتری ادامه داد: مهمترین راهبرد برای عبور از چالش های فراروی این منطقه محروم بویژه معضل بیکاری ، مشارکت مردم در امر سرمایه گذاری و ایجاد صنایع کوچک و بزرگ اقتصادی است.
استاندار یادآور شد: عبور رودخانه های پرآب از این منطقه و فرصت های مناسب سرمایه گذاری در کنار دیگر بسترهای اقتصادی می تواند به توسعه این بخش کمک شایانی کند.

کلانتری با بیان اینکه فعالیت های توسعه ای باید درون زا و با بهره گیری از توانمندی های هر منطقه و مشارکت مردمی صورت گیرد ، گفت: در این راستا بخش دولتی آماده کمک به فعالیت ها و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در حوزه های گوناگون است.
وی به اهمیت بهره گیری از تمامی ظرفیت ها برای رونق اقتصادی واشتغال زایی در مناطق مختلف و مستعد استان اشاره کرد و گفت: در کنار استفاده بهینه از منابع آب وخاک حتی با جمع آوری و استفاده از سرمایه های اندک مردمی می توان به رونق تولید و ایجاد فرصت های اشتغال در این منطقه کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین توزیع عادلانه اعتبارات و نظارت بر اجرای طرح های عمرانی را از جمله دغدغه های مدیریت اجرایی استان دانست و افزود: در سایه همراهی مردم و مسئولان مسیر توسعه مناطق محروم فراهم خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دیدارهای مردمی و نقش تاثیرگذار آن در آشنایی و آگاهی عمیق تر با مشکلات و دغدغه های مردم نیز گفت: برخی امور و درخواست های عمومی مردم نیز حتی تا زمان کسب نتیجه نهایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی بخش پاتاوه را با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر از پرجمعیت ترین بخش ها و در عین حال با قدمت بالا و آثار ارزشمند تاریخی و باستانی دانست و گفت: دولت تدبیر و امید ظرف سال های اخیر تحولات چشمگیری را در شهرستان دنا به ویژه در این بخش انجام داده است.


مجریان توجیه شده اند/ انتخابات در کمال امنیت و سلامت برگزار می شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ادامه برنامه هایش در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع مردم مارگون مهمترین پروژه در دست اقدام دولت و مدیریت اجرایی استان را انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه جاری دانست و بار دیگر به مردم استان و بخش مارگون اطمینان داد که از تک تک ارای مردم حراست خواهد شد.

کلانتری افزود: تمامی مجریان و دست اندرکاران انتخابات در این راستا نیز توجیه شده اند و مردم مطمئن باشند در صورت کوچکترین تخلف و کوتاهی برخورد قاطع و بدون مماشات با متخلفان صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: این تضمین و اطمینان را به مردم استان خواهیم داد که امنیت، سلامت و امانتداری از رأی مردم سرلوحه کار مجریان و متولیان امر انتخابات در استان خواهد بود و به صراحت از تک تک آرای مردم در صندوق‌های اخذ رأی صیانت می‌شود.
وی حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای را مهمترین شاخص در عرصه انتخابات دانست و تاکید کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال در فضای امن، سالم و قانونمند برگزار خواهد شد.
کلانتری ادامه داد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی دارای چند مولفه است که مهمترین وجه آن حضور و مشارکت آگاهانه مردم پای صندوق های اخذ رای به عنوان بارزترین نماد مردم سالاری دینی خواهد بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار عمومی خود گفت: یکی از دغدغه ها و درخواست های جدی و به حق مردم این منطقه ارتقای بخش مارگون به شهرستان بود که این اقدام با همت دولت تدبیر و امید ، وزارت کشور و همه دست اندرکاران نهایی و مصوب شد.

کلانتری تصریح کرد: البته باید از همه مسئولان و کسانی که در طول این سال ها به هر نحوی در فرآیند شهرستان شدن مارگون ایفای نقش کردند و قدم مثبتی برداشتند، نیز قدران بود و خدمات و تلاش این افراد نیز نباید مورد غفلت واقع شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بخش مارگون که تا پیش از این از توابع شهرستان بویراحمد محسوب می شد به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۸ به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت به شهرستان ارتقا یافت.

کلانتری اظهار داشت: در تقسیمات جدید و با مصوبه هیات دولت شهرستان مارگون به مرکزیت شهر مارگون و از ترکیب دو بخش مرکزی و دالون تشکیل می شود.

وی یاداور شد: بخش مرکزی مارگون نیز از ۲ دهستان مارگون و دالون ایجاد شده است.

با تقسیمات جدید کشوری استان تعداد شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد به ۹ شهرستان و شهرهای استان نیز به ۱۸ مورد می رسد.

 شهرستان جدید مارگون با جمیعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است

حدود ۱۷ هزار نفر از جمیعت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.

کلانتری تصریح کرد: برخی موقعیت ها و ویژگی های بارز از جمله همسایگی با استان چهار محال و بختیاری ، قرار گرفتن در مسیر جاده ملی پاتاوه – دهدشت و همچنین مسیر یاسوج به اصفهان ، داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و ظرفیت های ویژه گردشگری ، قرار گرفتن طرح کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت اسمی روزانه ۶ هزار تن و همچنین ظرفیت های منحصر به فرد در حوزه کشاورزی و دشت های حاصلخیز سقاوه ، رودخانه ها و آبشارهای زیبا و مفرح و قطب تولید ماهیان سردابی شرایط و بستر را برای تبدیل شدن این بخش به شهرستان به عنوان یکی از مطالبات و خواسته های بحق مردم فراهم کرد.

وی ادامه داد: بدون شک با ارتقای بخش مارگون به شهرستان و همچنین با تغییر و تحولات در ساختار اجرایی و اداری شاهد رونق و شکوفایی این منطقه بیش از گذشته خواهیم بود.

کلانتری ادامه داد: یکی از زیرساخت های اساسی در این منطقه و بخش مارگون بهسازی و اسفالت راه های اصلی و روستایی است که این مهم نیز از اولویت های اساسی مدیریت اجرایی استان است و در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی و همچنین حمل و نقل و جاده ای استان قرار گرفته است.

وی آغاز عملیات اجرایی برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی در بخش زیلایی مارگون با اعتباری افزون بر 180 میلیارد ریال را یکی از طرح های مهم راهسازی در این بخش عنوان کرد و گفت: علاوه بر این طرح افزون بر 700 میلیارد ریال طرح راهسازی مارگون در دست اجراست.

کلانتری همچنین برشتاب بخشی در اجرای طرح هادی روستاهای مختلف بخش های پاتاوه و مارگون از سوی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان تاکید کرد و افزود: یکی از راهکارهای توسعه ای و حتی عوامل اصلی در اجرای سریع پروژه های عمرانی در سایر حوزه ها اجرای مناسب و پر شتاب در روند طرح های هادی روستایی است.


دیدار با خانواده شهدا

دیدار با خانواده های معزز شهیدان افتاده و وهابی پور پایان بخش برنامه های فشرده و پرثمر کلانتری به بخش های شهرستان دنا و بخش مارگون بود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدارها زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده های معزز انها را مسیری اعتلا بخش در ادامه راه و عبور از گردنه های سخت فراروی این نظام الهی دانست و تاکید کرد: این راه نورانی خدشه ناپذیر است.
وی یادآور شد: ملت بزرگ ایران در طول بیش از 40 سال گذشته با فرازو فرودها و سختی ها ناملایمات فراوانی دست و پنجه نرم کرده اما هیچگاه و به برکت خون شهدا همچنان با اقتدار، صلابت و عزت مسیر نورانی و درخشان خود را طی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار