ارومیه - مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: طی سالجاری سه میلیون و ۲۱۱ هزار و ۲۵۱ نفر امسال تحت دوره های آموزشی و مهارت آموزی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۱۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 02 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمد سلیم عباسی در نشست خبری اظهار داشت: طی سال جاری ۲۲ هزار و ۴۴۶ نفر در بخش دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در قالب یک هزار و ۳۵۵ دوره آموزشی فرا گرفته‌اند که در مجموع شامل سه میلیون و ۲۱۱ هزار و ۲۵۱ نفر ساعت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت ایام الله دهه فجر اضافه کرد: در این ایام نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح آموزشگاه برق، دوره آموزشی تحکیم بنیان خانواده، تجدید میثاق با شهدا، جشنواره غذاهای محلی، برگزاری دوره آموزش سلامت اداری و افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در میاندوآب به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود.

عباسی با اشاره به تعداد برنامه‌های اجرایی به مناسبت دهه فجر، از افتتاح مرکز هتلداری تکاب خبر داد و گفت: حمایت از مشاغل نوپا و استارت آپ ها از مهمترین اقدامات این اداره کل در سالجاری بود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: امسال همچنین دوره‌های آموزشی متعدد در پادگان‌ها، کارگاه‌های شهری، کارگاه صنایع و صنوف، حاشیه شهرها برگزار شده که شامل یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۹۹ نفر می‌شود.

عباسی با بیان اینکه هم اکنون شاهد خلأ آموزشی فنی و صنعتی در استان را شاهد هستیم عنوان کرد: در سال آینده تلاش داریم با برگزاری‌های دوره‌های متعدد آموزشی این خلأ را جبران کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به توسعه دوره‌های آموزشی با همکاری کشورهای همسایه افزود: در این راستا با هدف توسعه دیپلماسی مهارت اقدامات مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و گرجستان در دست اجراست.

عباسی ادامه داد: همچنین طی سالجاری ۳۴ هزار و ۹۰۷ نفر برای تعیین گواهی نامه صلاحیت حرفه‌ای در آزمون آنلاین شرکت کرده‌اند که علاوه بر این، ۱۰ هزار و۴۶۰ نفر تیز متقاضی تمدید گواهی نامه بوده‌اند.

عباسی خاطرنشان کرد: ۱۴۰ آموزشگاه آزاد فعال در ارومیه داریم که مسال در آمو زشگاه های آزاد سه هزار و ۲۲۵ دوره آموزشی برگزار شده است که حضور بانوان در این دوره‌ها نسبت به مردان شاخص تر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار