اهواز برای سومین سال متوالی میزبان مسابقات بین‌المللی شطرنج "جام کارون" شد.
کد خبر: ۸۲۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 09 February 2020

عبدالامیر خطیب‌زاده، رئیس هیات شطرنج خوزستان اظهار کرد: تفاهم‌نامه برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام کارون بین اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون به امضا رسید و بر این اساس، اهواز از پنجم تا یازدهم اسفندماه به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، میزبان این تورنمنت بین‌المللی خواهد بود.

وی با بیان این‌که رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کارون در فدراسیون آسیایی و جهانی خوشنام شده است، گفت: تمام شطرنج‌بازان خارجی که طی سال‌های گذشته برای حضور در این رویداد به خوزستان و اهواز سفر کرده بودند، از نحوه برگزاری مسابقات ابراز رضایت داشتند و حتی مبلغان خوبی برای ما بوده‌اند و این مهم در ترویج و استقبال از مسابقات جام کارون تاثیرگذار بوده است.

رئیس هیات شطرنج خوزستان همچنین با اشاره به برگزاری این مسابقات در سه جدول A، B و C، خاطر نشان کرد: تمام تلاش‌مان این است که کمتر از ۱۵ کشور در این تورنمنت شرکت نکنند و استقبال خوبی از سوی شطرنج‌بازان صورت بگیرد. اما همانطور که می‌دانید وضعیت اقتصادی در استقبال شرکت‌کنندگان تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: تمام تلاش‌مان این است با برگزاری این رویداد بین‌المللی در ایران و خوزستان، شطرنج‌بازان و داوران کشور و استان بتوانند نُرم بگیرند و ارتقا پیدا کنند. در ایران نیز سالانه سه چهار مسابقه بین‌المللی برگزار می‌شود، اما جام کارون یکی از تورنمنت‌های خوب آسیا لقب گرفته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: شطرنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار