استاندار کرمانشاه گفت: پرداخت حقوق مناطق جنگی از لحاظ قانونی تصویب شده و باید پرداخت شود، اداره‌ها از محل صرفه‌جویی خود این حق را پرداخت کنند.
کد خبر: ۸۲۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 04 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ازفارس، در پی ارسال موضوع «پیگیری حقوق مناطق جنگی کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه» توسط کاربران خبرگزاری فارس به سامانه «فارس من» که به منظور پیگیری مشکلات و خواسته‌های مردمی در این خبرگزاری راه‌اندازی شده است، خبرگزاری فارس این موضوع را با هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه مطرح کرده و پاسخ وی را در این خصوص جویا شده است.

متن ارسالی از سوی کاربران:

«در خصوص حقوق مناطق جنگی به‌صورت قانون هم تصویب در سایت‌های خبرگزاری اعلام شده که معوق آن هم می‌دهند، ولی تاکنون هیچ افزایش حقوق و معوقه‌ای پرداخت نشد مگر نباید قانون اجرا بشود».

استاندار: واقعا نمی‌دانم چرا کلمه «بازنشستگان» در قانون حقوق مناطق جنگی نیامده است؟

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در رابطه با «پیگیری حقوق مناطق جنگی کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه»، اظهار داشت: مصوبه‌ای که ما در اسفند 97 در این رابطه گرفتیم در واقع بعد از تصویب بودجه 98 بود.

وی در خصوص اینکه حق مناطق جنگی را برخی اداره‌ها تحویل گرفته و پرداخت می‌کنند و برخی پرداخت نمی‌کنند، گفت: اعتباراتی که مختص مناطق جنگی بود در بودجه سال 98 دیده نشده بود، پیگیری کردیم، اداراه‌ها نیز خود پیگیری کردند ازطریق ملی پرداخت شد، اما در این راستا برخی‌ها سازمان‌ها مخالف بودند البته خیلی از آن‌ها دولتی نبودند از جمله بانک‌ها، با پیگیری‌هایی که شد موضوع آن‌ها نیز حل و فصل شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در مورد تامین اجتماعی نیز خود بنده هفته گذشته پیگیر موضوع بودم که حل و فصل شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی حدود هفت‌هشت ماه پرداخت کرده و 2 ماه است پرداخت نمی‌کند و علت عدم پرداخت را در کسری اعتبار عنوان می‌کند، ولی از لحاظ قانونی تصویب شده و باید پرداخت شود.

بازوند گفت: این موضوع در بودجه 99 ترمیم می‌شود و هیچ مشکلی در این رابطه نیست و جای نگرانی نیست، تعداد کمی از اداره‌ها نتوانسته‌اند حقوق مناطق جنگی را پرداخت کنند که توصیه می‌شود از محل صرفه‌جویی خود پرداخت کنند.

وی در ادامه در خصوص بازنشستگان نیز، گفت: در قانون برنامه ششم به صراحت قید «شاغلین» آمده مجلس یک نظریه داد که در این نظریه کلمه بازنشستگان اضافه شد که گویا در تایید شورای نگهبان با مشکل مواجه شده است.

استاندار کرمانشاه در خصوص حذف کلمه بازنشستگان، افزود: واقعا نمی‌دانم چرا کلمه بازنشستگان نیامده، نباید حذف می‌شد، این لایحه باید از طرف دولت می‌رفت.

وی تصریح کرد: خوش‌بین هستیم برای 99 حل شود اگر نشود حتما نیاز به اصلاح قانون است.

بازوند اینگونه سخنان خود را ادامه داد: اصلاح قانون هم برنامه ششم است که نیازمند رای دو‌سوم نمایندگان است، طبیعتا کار راحتی نیست چون مناطق جنگی نمی‌تواند دو‌سوم نمایندگان را بسیج کند، ولی در عین حال پیگیر موضوع هستیم.

براساس بند الف ماده 112 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، با هدف جبران عقب ماندگی‌های استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس، ستاد کل نیرو‌های مسلح موظف شده که محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را اعلام کند.

ستاد کل هم آذرماه ۱1396 به این قانون عمل کرد و مناطقی از 6 استان آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه را به عنوان مناطق جنگی دوران دفاع مقدس تعیین و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کرد.

براساس اعلام ستاد کل نیرو‌های مسلح، شهر‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، سرپل ذهاب و قصرشیرین در لیست مناطق جنگی دوران دفاع مقدس قرار گرفتند که پس از پیگیری‌های، شهر کرمانشاه و بخش‌های ماهیدشت و سرفیروز‌آباد این شهرستان نیز مشمول این قانون شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار