دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گفت: بر اساس برررسی‌های صورت گرفته پایداری ازدواج‌های دانشجویی ۵ برابر بیشتر ازدواج‌های کف جامعه است.
کد خبر: ۸۲۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 05 February 2020

پایداری ازدواج‌های دانشجویی بیشتر است

به گزارش تابناک سمنان: مهدی غلامی، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی درباره میزان پایداری ازدواج‌های دانشجویی گفت: ستاد ازدواج دانشجویی هر سال میزان پایداری ازدواج‌های دانشجویی را بررسی می‌کند؛ آخرین بررسی سال گذشته بود که پایداری ازدواج ۴۲۰ هزار زوج  که از سال ۹۶ تا سال ۹۷ در سایت ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده و ازدواج کرده بودند را از طریق اداره ثبت احوال بررسی کردیم.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی در ادامه گفت: از ۴۲۰ هزار زوج فقط ۵.۸ دهم درصد طلاق گرفته بودند یعنی کمتر از ۶ درصد که این آمار به نسبت آمار کف جامعه بسیار کم است.

غلامی در ادامه گفت: بر اساس آمار ۵۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول ازدواج رخ می‌دهد و ما در کف جامعه بالای ۳۰ درصد آمار طلاق رسمی داریم که با توجه به این  موضوع وضعیت و بررسی های صورت گرفته پایداری ازدواج‌های دانشجویی بیش از ۵ برابر ازدواج‌های کف جامعه است.

غلامی در ادامه افزود: در پنج سال اخیر نسبت ازدواج به طلاق در ازدواج‌های دانشجویی به نسبت ازدواج‌های کف جامعه بسیار پایین‌تر بوده است.

مهم‌ترین علت پایداری ازدواج‌های دانشجویی

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی در ادامه درباره دلایل پایداری این ازدواج‌های دانشجویی ادامه داد: اولین و مهم‌ترین علت پایداری این ازدواج‌ها این است که در سن مناسب صورت می‌گیرد. سن دانشجویی سن مناسبی برای ازدواج است و آمادگی رفتن به سمت سازگاری در این سن با توجه به داشتن شور و نشاط و فضای جوانی بسیار بالاست.

غلامی در ادامه درباره سایر دلایل پایداری ازدواج‌های دانشجویی، بیان کرد: علیرغم اینکه بعضی اوقات اظهار نظر‌های نادرستی درباره ازدواج‌های دانشجویی به گوش می‌رسد و گفته می‌شود که ازدواج‌های دانشجویی بر پایه احساسات است. دانشجویان به دلیل فضای آموزشی که در اختیار دارند انتخاب‌هایشان آگاهانه و بر پایه انتخاب‌های درست است.

او در ادامه گفت: مورد دیگری که منجر به کاهش طلاق در ازدواج‌های دانشجویی می‌شود فضای دانشگاه‌ها و حال و هوای دانشجویی است که زمینه آموزش پذیری بیشتری را در ذهن دانشجویان فراهم کرده و دوره‌های مشاوره که توسط دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تاثیر بسزایی در کاهش طلاق‌های دانشجویی و انتخاب‌های آگاهانه‌تر دارد.

غلامی افزود: دفاتر ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها پیش از ازدواج مشاوره‌های لازم از جمله مهارت‌های انتخاب همسر، ملاک‌ها و معیار‌های تحکیم خانواده و پروتکل‌هایی که در زوجیت باید به آن توجه کرد را در بحث‌های آموزشی به صورت گسترده و مفصل به دانشجویان ارائه می‌شود.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی در پایان یادآوری کرد: جمع این ویژگی‌ها باعث شده است که وضعیت ازدواج‌های دانشجویی قابل قبول باشد و پایداری بالایی نسبت به ازدواج‌های کف جامعه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار