مدیر کل امور اقتصاد ودارایی استان کرمانشاه گفت: در پایش فصل پاییز که در کشور انجام شد، استان کرمانشاه با یازده رتبه صعود در پله هفدهم در فضای کسب و کار کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۸۲۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 05 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه در نشست خبری مدیر کل امور اقتصاد و دارایی که صبح امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد علی محمدی در این جلسه ضمن تبریک دهه و فجر و با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در نیمه اول اسفندماه سال جاری، اظهار کرد:هیئت ۲۵۱ مکرر، مرکز عالی دادخواهی در استان است و مردم می‌توانند شکایات خود را از اداره اقتصاد و دارایی به این هیئت تقدیم کنند.

 

محمدی در ادامه افزود: بعد از قطعی شدن رای مودیان، فقط هیئت ۲۵۱ مکرر میتواند پرونده را مجدد بررسی کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه یکی از وظایف اداره امور اقتصاد و دارایی مثل سایر دستگاه‌های استان، بهبود فضای کسب و کار در استان است، خاطرنشان کرد: متولی بهبود فصای کسب و کار در استان اتاق بازرگانی است، در تابستان ۹۸ نتیجه پایش بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه رتبه ۲۸ را داشت و نتیجه پایش پاییز رتبه استان به ۱۷ رسید.

 

مدیر کل امور اقتصاد ودارایی با تایید بر اینکه مرکز خدمات و سرمایه گذاری تحت کنترل دولت است تصریح کرد: در هفته دولت سال جاری سامانه‌ای به نام‌پنجره واحد مرکز خدمات سرمایه گذاری راه اندازی شد و افرادی که درخواست صدور مجوز برای سرمایه گذاری در هر یک از دستگاه‌های دولتی دارند در این سامانه ثبت می‌کنند. تاکنون ۹۷۳ در خواست به جز سرمایه گذاری خارجی در این سامانه ثبت شده که از این تعداد ۷۵۶ در خواست نتیجه را دریافت کردند، و مختومه شده و ۲۱۷ پرونده در حال برسی، ۴۹۲ در خواست منتهی به صدور مجوز شده،۲۶۴ درخواست رد شده و میانگین پاسخ دهی به در خواست‌ها در سامانه ۱۴ روز است.

 

 

محمدی از مزیت های این سامانه پاسخ دهی سریع به استعلام های مورد نیاز برای صدور مجوزها دانست و افزود: از دیگر مزیت های ای سامانه نداشتن ارتباط مستقیم بین کارشناس و ارباب رجوع است که از مفسده و آسیب پذیری جلوگیری جلوگیری می کند‌.۲۵۰۵ استعلام تاکنون از طریق سامانه رد و بدل شده،۱۸۱۴ استعلام پاسخ داده شده، استعلام های جاری که زمان پاسخگویی سپری نشده۶۹۱ استعلام و ۴۰ استعلام مدت پاسخگویی آن رد شده است‌.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گفت: سیستم اطلاعات،مدارک و قوانین و مقررات مورد نیاز صدور مجوز را در اختیار ارباب رجوع قرار می دهد.

این مسئول از همه دستگاه های که متولی صدور مجوز هستند در خواست کرد تا با این سامانه بیشتر همکاری کنند و عنوان کرد: مطلوبترین عملکرد را در صدور مجوز،سازمان جهاد کشاورزی ،سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اداره کل صنعت معدن و تجارت دارند همچنین بهترین پاسخ دهی به استعلام ها نیز از شرکت گاز،شرکت برق منطقه ای غرب،مدیریت امور اراضی و بنیاد مسکن است و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی انتظارات ما را در سامانه برآورده نکرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار