معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد شتاب ثروت آفرینی از گیاه موسیر گسترش مزیت های نسبی مناطق و استفاده از ظرفیت ها ورفع مشکلات شهرستان های استان اصفهان با استفاده از ایده و مهارت دانشجویان است.
کد خبر: ۸۲۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ 05 February 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، احسان مشکلانی با اشاره به برگزاری اولین رویداد شتاب ثروت آفرینی از گیاه موسیر، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با هدف توسعه و ترویج مهارت آموزی موثر در جامعه، تصمیم دارد در حوزه کیفی سازی آموزش و ایجاد رشته های نوین مورد نیاز آینده اقدام کند.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از راهبردهای اصلی برای رسیدن به این دو هدف برگزاری رویداد های شتاب است.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، گفت: هدف از برگزاری رویداد شتاب ثروت آفرینی از گیاه موسیر گسترش مزیت های نسبی مناطق و استفاده از ظرفیت ها ورفع مشکلات شهرستان های استان اصفهان با استفاده از ایده و مهارت دانشجویان است.

مشکلانی افزود: در این رویداد ضمن گردهمایی فعالین مشاغلی که در راستای مزیت های نسبی فعالیت می‌کنند؛ بحث و گفت و گو و ارائه ایده های نوین در راستای اعتلای خدمات مربوطه انجام می‌شود. از طرفی مهارت های مورد نیاز شناسایی شده و در خصوص ایجاده رشته های جدید در دانشگاه اقدام می‌شود.

وی افزود: اکنون در اصفهان رسته های گردشگری، صنایع دستی، چاپ و بسته بندی تولیدات گلخانه ای، گیاهان دارویی و فرش دستباف در حال مطالعه و برگزاری رویداد های مختلف هستیم و امید است در آینده بتوانیم در رسته صنایع دستی رویداد های متناسب و مستمری برگزار کنیم.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به فرآیند برگزاری رویداد شتاب ثروت آفرینی از گیاه موسیر، تصریح کرد: رویداد شتاب موسیر حدود یک سال بررسی و مطالعه شده است و گیاه موسیر از تولید تا بازاریابی، فروش و مصرف نهایی بررسی و کنکاش می‌شود.

مشکلانی در ارتباط با راه های تجاری سازی گیاه موسیر؛ ادامه داد: بررسی ها نشان می‌دهد یکی از عناصر مهم در محصولات غذایی دنیا، موسیر است و با ارتباطی که با تولید کنندگان مهم محصولات غذایی در کشور و جهان برقرار شده است، می‌توان از خام فروشی موسیر، به سمت فروش محصولات موسیری حرکت کرد.

وی افزود: محصولات موسیری می‌تواند از طیف اسنانس و طعم موسیر، تا خواص دارویی گیاه را پوشش دهد. طبق بررسی های انجام شده کشورهای عضو اکو و خاورمیانه با طمع و مزه موسیر به شدت ارتباط برقرار کرده و امکان بازاریابی و فروش در این مناطق زیاد است. همچنین در کشورهای اروپایی و آمریکایی در تهیه سس های مختلف و مواد فرآوری شده از این گیاه اقدامات خوبی صورت گرفته و به نظر می‌رسد در حوزه بازاریابی و فروش به شرط برخورد تخصصی اقدامات موثری انجام شود.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: بین دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تفاهمی صورت گرفته که اعضای مرتبط در خصوص استفاده از این ماده غذایی و صادرات اقدامات ویژه ای انجام دهند، امید است در آینده گیاه موسیر یکی از محصولات اصلی ماراتن صادرات اتاق بازرگانی قرار بگیرد.

مشکلانی افزود: دانشجویان و اساتید دانشگاه با توجه به ذهنیت خلاق و نوآورانه ای که دارند همیشه در این رویداد ها حضور فعالی داشته اند و امید داریم دانشجویان بیشتر در این زمینه ورود پیدا کنند.
برای برگزاری رویداد شتاب جلسات متعدد شورای اجرایی برگزار شده و ارتباطات موثری با ارگان های دولتی،جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و دانشگاه هایی که پژوهش و رشته های مرتبط دارند استفاده شده و سعی شده از پتانسیل های موجود استفاده شود.

وی تصریح کرد:به نظر می‌رسد ضمن اهمیت ورود دانشگاه به برگزاری این نوع رویداد ها نقش اصناف و سایر دستگاه های عملیاتی در حوزه مزیت های نسبی مناطق نیابد نادیده گرفته شود و ورود اصناف و دستگاه های مرتبط اجرایی تاثیر زیادی در رشد و توسعه تولیدی مناطق خواهد داشت.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی های انجام شده نشان می‌دهد بهترین ایده و نوآوری ها از سمت فعالین فعلی و قبلی در حوزه مربوطه بوده است و فعالین این عرصه با همفکری در ارائه ایده های خود موفق خواهند شد.

مشکلانی ادامه داد: بعضی افراد معتقد هستند ایده های نو باید صرفا به صورت مستقل پیاده سازی شود اما در دنیای امروز باید روحیه مشارکت پذیری را تقویت کرد و نسبت به ارتقای محصول تولیدی خود با افراد مربوطه همکاری کنند در غیر این صورت محصولات تولیدی آنها روز به روز رقابت پذیری کمتری پیدا کرده و به مرور زمان از سبد فروش حذف می‌گردد.

اولین رویداد شتاب موسیر چهارشنبه 16 بهمن ماه به همت مرکز علمی کاربردی تیران و کرون برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار