مدیرکل نوسازی مدارس استان خبرداد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۸۰ کلاس درس سنگی در خوزستان تا مهر سال آینده جمع آوری و مدارسی با سبک ساخت جدید، جایگزن آن‌ها می‌شوند.
کد خبر: ۸۲۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 15 February 2020

علی قربانی در گفت و گو با ایسنا درخصوص امضای تفاهم نامه با بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی برای ساخت ۸۰ کلاس درس، اظهار کرد: تعدادی از مدارس تخریبی و خطرساز استان خوزستان مدارس سنگی در مناطق عشایری و روستایی هستند. با توجه به اهمیت رسیدگی به دانش آموزان این مناطق، سعی کردیم که تعدادی از این مدارس را شناسایی کنیم.

وی افزود: حدود ۸۰ کلاس درس سنگی را به صورت اولویت دار شناسایی کردیم. با توجه به صعب العبور بودن مناطق عشایری امکان ساخت مدرسه با روش معمول وجود نداشت چرا که در این مناطق کمبود برق و آب وجود دارد و بسیار گران تمام می‌شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تاکید کرد: ما به دنبال روش جدیدی برای سهولت اجرا بودیم، در این راستا با یک شرکت دانش بنیان که مصالح پلیمری اختراع کرده بود توافق کردیم. خاصیت مدارسی که با روش جدید ساخته می‌شوند سبک بودن و سهولت در حمل و نقل است. همچنین در مدت زمان کمی مدرسه ساخته می‌شود.

قربانی ادامه داد: نمونه اجرا شده این نوع مدارس را همراه با مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و بنیاد قلم‌چی دیدیم و خوشبختانه همه این نوع مدارس را برای استان خوزستان تایید کردند.

وی با بیان اینکه توافق حاصل شد که ۸۰ کلاس درس را به این روش در استان اجرا کنیم، گفت: قرار شد تا پیش از فروردین، ۱۴ کلاس به این روش ساخته شود و مابقی نیز تا پیش از مهر ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

قربانی بیان کرد: استفاده از روش‌های نوین مانند صنعتی سازی و مدارس سبز در دستور کار سازمان نوسازی مدارس کشور قرار دارد و استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های مهم، پایلوت اجرای این دو طرح است. امیدواریم در این زمینه بتوانیم گام‌های مهمی برداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در پایان گفت: برآورد اولیه تفاهم نامه با بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی حدود ۵ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد توسط خیرین و ۵۰ درصد توسط دولت تامین می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار