مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نظارت‌های بیشتر را باعث برگرداندن اعتماد در حوزه ناوگان عمومی حمل و نقل مسافران عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با استفاده از سامانه سپهتن، ۹۰ درصد مشکلات در حوزه تصادفات اتوبوس‌های مسافربری رفع شوند.
کد خبر: ۸۲۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 10 February 2020

غلامعباس بهرامی‌نیا در همایش ارتقای سطح نظارت در سفرهای بین شهری مسافربری و کارگاه آموزشی سامانه «سپهتن» که در سالن جلسات اداره کل راهداری و  حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد، افزود: متاسفانه در چندماه گذشته شاهد تصادفات ناگوار اتوبوس‌ها در سطح کشور بودیم که منجر به فوت تعداد قابل توجهی از هموطنان شد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های جدید افزایش نظارت بر عملکرد ناوگان عمومی حمل و نقل مسافربری، افزود: خطای انسانی علت عمده تصادف‌های ناوگان عمومی اتوبوس است به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی و نظارت بیشتر، نسبت به کاهش تصادفات اقدام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اذعان کرد: در جلسه اخیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با پلیس راه کشور، بر لزوم استفاده شرکت‌های حمل و نقل مسافری از سامانه سپهتن تأکید شده است تا از این طریق نظارت بر عملکرد رانندگان با شدت بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد.

بهرامی نیا ادامه داد: پیش بینی می‌شود با استفاده از این سامانه ۹۰ درصد مشکلات در حوزه تصادفات اتوبوس‌های مسافربری رفع شود؛ از این رو مدیران عامل شرکت‌ها و کانون‌های مسافربری باید رانندگان این ناوگان را ملزم به نصب سامانه سپهتن بر روی خودروهای خود کنند و شرکت‌های ناوگان عمومی مسافربری که همکاری لازم را در این خصوص نداشته باشند، تعطیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه سپهتن به کنترل رانندگان حین رانندگی و نظارت بر عملکرد آنها کمک می‌کند، گفت: شرکت‌های حمل و نقل مسافربری باید از طریق اپراتور، عملکرد رانندگان خود را از مبدأ تا مقصد پایش کرده و تخلف‌ها را به سرعت گزارش دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به در پیش بودن سفرهای نورزی و کاروان‌های راهیان نور به خوزستان اظهارداشت: باید پذیرفت که اعتماد مردم به ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر کاهش پیدا کرده است و باید با نظارت بیشتر، این اعتماد به جامعه بازگردانده شود.

رئیس پلیس راه خوزستان در این همایش اظهارداشت: همچون گذشته رانندگان اتوبوس‌ها موظف هستند از ۱۰ شب تا هفت صبح در پاسگاه‌های پلیس راه ثبت ساعت داشته باشند.

سرهنگ رضا دولتشاهی با تأکید بر افزایش هرچه بیشتر نظارت بر عملکرد رانندگان حین رانندگی، افزود: به طور حتم با افزایش نظارت‌ها در پاسگاه‌های پلیس راه و گشت‌های بین راهی به دنبال کاهش تصادف‌های اتوبوس‌های مسافربری خواهیم بود.

برای ارتقای سطح نظارت در سفرهای بین شهری مسافربری و کارگاه آموزشی سامانه «سپهتن»(سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای) برگزار شد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار