همزمان با دهه مبارک فجر طرح بازسازی اسکله صیادی بندرامام‌خمینی(ره) با اعتبار ۲۶ میلیاردریال با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل شیلات ایران به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۲۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 09 February 2020

معاون وزیرجهاد کشاورزی و مدیر کل شیلات ایران در این مراسم گفت: اسکله صیادی بندرامام‌خمینی(ره)شرایط اسفناکی داشت که در شان و منزلت صیادان منطقه نبود که با حمایت استاندار خوزستان در کمتر از ۶ ماه بازسازی شد.

نبی‌الله خون‌میرزایی به اشتغالزایی برای یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از اهالی منطقه در این اسکله صیادی اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح ساماندهی اسکله صیادی بندر امام خمینی (ره) روزانه ۵۰ شناور صیادی می‌توانند از این اسکله استفاده کرده ضمن اینکه زمینه گسترش فعالیت های صید و صیادی در این منطقه فراهم شده است.

وی لایروبی نشدن اسکله‌های صیادی بندر امام خمینی(ره) و بندرسجافی را یکی از مشکلات صیادان منطقه عنوان کرد و اظهار داشت:با هماهنگی که با معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شده بزودی لایروبی این ۲ اسکله آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان ماهشهر نیز در این آیین گفت: معیشت مردم ماهشهر قبل از صنعت از شیلات و صیادی تامین می شد. صیادی قبل از صنعت جز مشاغل اصلی شهرستان ماهشهر بود که با ایجاد صنعت این شغل به حاشیه رفت، زیرساخت های این حرفه فراموش شده بود.

محسن بیرانوند افزود: چنانچه طرحی از سوی شیلات در راستای اشتغال زایی ارائه شود در دستور کار قرار خواهد گرفت و هفته آینده اعتبارات آن مصوب خواهد شد.فرماندار ماهشهر گفت: اسکله صیادی بندرامام‌خمینی(ره)یکی از ظرفیت‌های گردشگری و ظرفیت تجاری به شمار می‌رود.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت و ۱۱ پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار