معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از امضای تفاهم‌نامه ۱۴۷ میلیارد تومانی این اداره‌کل با مدیران عامل بانک‌های کشور در حوزه گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 08 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،اصغر رشنو ، اظهار داشت: در جلسه تخصصی بررسی طرح های گردشگری که با حضور معاون اقتصادی سازمان برنامه بودجه کشور و مدیران عامل بانک‌های کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، لیست مهم‌ترین طرح های گردشگری که نیازمند تسهیلات بودند، ارایه شد.

او افزود: در بخش دیگری از این جلسه پنل های تخصصی برگزار شد که به‌ صورت انفرادی با مدیران عامل بانک ها، طرح ها مورد بررسی قرار گرفت.

رشنو با اشاره به این‌که طرح هایی از قبیل ایجاد هتل، پل معلق، مجتمع‌های گردشگری، هتل و پارک آبی، شناورهای آبی در سد داریان کرمانشاه و تله‌کابین مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این راستا با مدیران عامل بانک‌های توسعه تعاون، سپه، صندوق کارآفرینی امید و بانک کشاورزی مذاکرات بسیار خوبی صورت گرفت.

او در ادامه از امضاء تفاهم‌نامه با این مدیران عامل خبر داد و تصریح کرد: نکته مهم این موضوع این بود که مدیران عامل بانک‌های کشور خود به‌عنوان یکی از سه ضلع تفاهم‌نامه با دستگاه اجرایی و مجری طرح بودند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این طرح‌ها در هفته جاری برای بانک ها ارسال خواهد شد، اظهارداشت: محل تامین اعتبار این طرح‌های اقتصادی - گردشگری، صندوق توسعه ملی و زلزله است که از بند الف تبصره ۱۸ قابل پرداخت است.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ که میزبان گردشگری روستایی در جهان است، شاهد تحول گردشگری شود.

در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز ۲ هزار و ۲۵۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی تاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و ۸۰۰ سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.

براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه ۱۰۰ هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار