فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مهمترین فعالیت نیروی انتظامی در روزهای پیش رو تأمین نظم و امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی است که ۱۵ هزار نیرو برای این هدف تعیین شده اند.
کد خبر: ۸۲۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 09 February 2020

سردار مهدی معصوم‌بیگی با اشاره به اینکه بر اساس دستورات صادر شده حوادث آبان، تامین امنیت شمال شهر اصفهان به نیروهای سپاه و بسیج واگذار شده گفت: تامین امنیت جنوب شهر به نیروهای انتظامی سپرده شد که جمع‌بندی‌ها در خصوص اتفاقات این حوادث اعلام خواهد شد.

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان، مهمترین فعالیت نیروی انتظامی در روزهای پیش رو را تأمین نظم و امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی است. ا

او خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی استان اصفهان قرارگاه نظم و تأمین امنیت انتخابات را تشکیل داده تا در سه مرحله قبل از انتخابات، روز انتخابات و پس از انتخابات اقدامات لازم را انجام دهد.

معصوم بیگی افزود: از روز ۲۳ بهمن همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات، فعالیت قرارگاه تامین نظم و امنیت آغاز می‌شود و در همین خصوص ۱۵ هزار نیرو برای تأمین امنیت انتخابات تعیین شده اند، همچنین از بخشی از ظرفیت بسیجیان استان استفاده خواهد شد تا بتوانیم شعب اخذ رأی را به‌طور کامل ساماندهی و امنیت صندوق ها را تامین کنیم.

وی در خصوص کشفیات مواد مخدر در سال جاری گفت: ۴۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماهه نخست سال در استان اصفهان کشف و ضبط شده که این میزان کشفیات در طول تاریخ تشکیل پلیس اصفهان سابقه نداشته است، بخشی از محموله‌های مواد مخدر کشف شده برنامه ریزی شده بود تا به استان‌های شمالی و تهران منتقل شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان فرصت ارتکاب جرم به سارق  را از دلایل جرایم سایبری دانست و گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰۸ درصد ارتکاب جرم در فضای مجازی افزایش پیدا کرده و در مقابل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ظرفیت کشف جرم پلیس ۹۸ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی، گفت: کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته، همچنین کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و مزاحمت‌های اینترنتی از لحاظ فراوانی بیشترین ارتکاب جرم را در این حوزه به خود اختصاص داده‌اند.

معصوم ‌بیگی با اشاره به آمار بیشترین تماس ها با پلیس، گفت: بیشترین تماس با پلیس ۱۱۰ مربوط به تصادفات راهنمایی و رانندگی بوده است که نزاع و درگیری، موضوعات اجتماعی و سرقت در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: نارضایتی از نیروی انتظامی نسبت به سال گذشته پنج درصد و همچنین میزان شکایت‌ها هم چهار درصد کاهش داشته که نشان از خدمت‌رسانی شایسته نیروی انتظامی استان اصفهان دارد.

وی با اشاره به اینکه یک چهارم خودروها در استان اصفهان فاقد معاینه‌فنی هستند، تاکید کرد: معاینه‌فنی یک حق‌الناس است و با توجه به آلودگی‌های زیست‌محیطی مردم باید رعایت آن را یک وظیفه عمومی بدانند در همین خصوص تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر جریمه خواهد داشت و این خودروها ممکن است هر ۲۴ ساعت یک‌بار پس از رؤیت توسط دوربین‌های سطح شهر جریمه شوند.

معصوم بیگی تصریح کرد: کلاه ایمنی تا ۸۰ درصد از مرگ راکب موتورسیکلت جلوگیری می‌کند، بر همین اساس طرحی با عنوان "کلاهی برای زندگی" در حال اجرایی شدن است که بر مبنای آن یک کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران اهدا خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص تلفات ناشی از تصادفات در ده ماه نخست امسال، گفت: تلفات ناشی از تصادفات درون شهری ۷ درصد و برون شهری ۱۲ درصد کاهش یافته است، همچنین در تصادفات مربوط به استان ۶۰۰ نفر جان خود را ازدست داده و ۱۵ هزار نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

وی با اشاره به پر تلفات ترین محورهای مواصلاتی استان اصفهان، گفت: زرگراه اصفهان-کاشان با ۱۷، محور دامنه الیگودرز با ۱۳ و جاده سمیرم-یاسوج با ۱۰ فقره تصادف منجر به فوت، پر تلفات‌ترین محورهای مواصلاتی استان هستند که بر اساس اقدامات پلیس کاهش نقاط حادثه‌خیز استان از ۱۰۹ نقطه به ۶۰ نقطه را داشته ایم.

معصوم‌بیگی در خصوص بیشترین آمار سرقت گفت: بیشترین سرقت در مدت ۱۰ ماه نخست سال مربوط به منزل، لوازم داخل خودرو و سیم برق و مخابرات است، همچنین در استان اصفهان کاهش ۴۸ درصدی جعل و کلاهبرداری را تجربه کرده ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: کشف ۸۵۰ خودرو قاچاقچیان در ۱۰ ماه نخست سال، رشد ۲۱ درصدی عملکرد را در این حوزه ثبت کرده که در حوزه قاچاق کالا هزار و ۸۰۰ پرونده تشکیل شده و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به سال گذشته هفت درصدافزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار