مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش پژوهان پژوهش‌سرای دانش آموزی امام جعفرصادق(ع) موفق شدند در مسابقات نصیرکاپ، رتبه اول و دوم کشوری را از آن خود کنند.
کد خبر: ۸۲۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 26 February 2020

کوروش مودت اظهار کرد: دانشکده هوافضای خواجه نصیرالدین طوسی با هدف گسترش، توسعه و کشف استعدادهای دانش آموزی، مسابقات دانشجویی و دانش‌آموزی نصیرکاپ را برگزار می کند که دانش پژوهان پژوهش سرای امام جعفرصادق(ع) ناحیه چهار اهواز موفق به کسب رتبه اول و دوم کشوری این مسابقات شدند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با توجه به ساختار اجرایی و قوانین منحصر به فرد آن نیاز به طراحی، صحت‌سنجی میدانی و اصلاح را برای تیم‌‏های شرکت کننده ایجاد می‏‌کند و نسبت به سایر مسابقات متفاوت است، بیان کرد: نقش دانش، صنعت و فناوری هوافضا در زندگی کنونی جوامع بشری و ضرورت شناساندن همه جانبه آنها و همچنین اعتلا و گسترش علوم و فنون و مهندسی هوافضا در جامعه و ایجاد ارتباط بیشتر با متخصصین این رشته ها در امر آموزش، پژوهش و صنعت در بین دانش آموزان اهمیت به سزایی دارد.

مودت تصریح کرد: در همین راستا پژوهش سرای امام جعفرصادق(ع) ناحیه چهار اهواز با افتتاح اولین آزمایشگاه هوافضا اقدام به آموزش تخصصی دانش پژوهان در حوزه علوم و مهندسی هوافضا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: دانش پژوهان آموزش دیده در پژوهش سرای دانش آموزی امام جعفرصادق(ع) توانستند با شرکت در مسابقات نصیر کاپ رتبه اول کشوری موشک کاغذی و رتبه دوم کشوری مسابقات گلایدر را کسب کنند.

مودت در پایان گفت: در این دوره از مسابقات حسین نواصری موفق به کسب مقام اول موشک کاغذی در بخش مسافت، همچنین در بخش دانش آموزی حسین نواصری و محمدمهدی سلیمانیان از تیم شاهین کارون مقام دوم مسابقات ملی خواجه نصیر الدین طوسی را به دست آوردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار