تابناک گیلان/ استقرار روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه های تهران، بیکاری ۳۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی و دستگیری کلاهبرداری با ۶۸ شاکی را در بسته خبری اجتماعی امروز (سه شنبه یکم بهمن ماه) می خوانید.
کد خبر: ۸۲۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 10 February 2020

تابناک گیلان/ استقرار روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه های تهران، بیکاری ۳۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی و دستگیری کلاهبرداری با ۶۸ شاکی را در بسته خبری اجتماعی امروز (سه شنبه یکم بهمن ماه) می خوانید.

 

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما یک ابرچالش عظیم ملی در کشور با عنوان بیکاری داریم که از دید ما نظامی ها تهدید ملی محسوب می شود که براساس آمار رسمی وزارت کار ۳.۸ میلیون نفر بیکار داریم که ۳۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز سرباز و سربازی شرایط ویژه ای از لحاظ کمیت کیفیت دارد، افزود: بیش از نیمی از سربازان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند.


استقرار روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه‌های تهران

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از اسکان روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه‌های سیار در پی برودت هوا خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از اسکان روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه‌های سیار در پی برودت هوا خبر داد.
«سید مالک حسینی» درباره میزان مراجعه به گرمخانه‌ها در پی برودت هوا گفت: به طور تقریبی طی روزهای گذشته تاکنون در حدود ۲۰۰۰ نفر در گرمخانه‌های تهران تحت پوشش هستند.
او با تاکید بر اینکه گرمخانه‌های تهران از نظر ظرفیت با هیچ مشکلی مواجه نیستند، ادامه داد: اگر ظرفیت کف خواب گرمخانه‌ها را نیز در نظر بگیریم، ‌تقریبا برابر با همین ظرفیت، امکان پوشش افراد فراهم است.
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه استقبال از گرمخانه‌های سیار با افزایش سرما بیشتر است، افزود: در مجموع در دو روز گذشته به طور میانگین و روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه‌های سیار ساکن شدند که بیشتر آنها از طریق تماس‌های مردمی و همچنین گشت‌های همکارارن ما در سطح شهر جذب شده‌اند.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوای برخی نقاط کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور طی روزهای جمعه و شنبه (۴ و ۵ بهمن) گفت: اردبیل و ارومیه با کمینه دمای ۱۲- درجه سانتیگراد سردترین استان‌های کشور طی روز شنبه خواهند بود.

صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، اخبار مبنی بر ورود موج سرمای بی‌سابقه در ۱۰ سال اخیر به کشور از جمعه (۴ بهمن) درست نیست و تأیید نمی‌شود البته دمای هوا از روز جمعه بین ۵ تا ۱۰ درجه‌ در برخی مناطق کشور کاهش می‌یابد.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز جمعه (۴ بهمن) کاهش قابل ملاحظه دما در استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود همچنین طی روز شنبه (۵ بهمن) این کاهش دما در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس و خوزستان دور از انتظار نیست.
دستگیری کلاهبرداری که ۶۸ شاکی دارد

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در قم، گفت: نامبرده با پیش فروش خودرو، از ۶۸ نفر در استان‌های سمنان و البرز ۲۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سردار "عبدالرضا آقاخانی" فرماندهانتظامی استان قم اظهارکرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد وی دارای ۲ نمایندگی شرکت ایران خودرو بوده که یکی از آن‌ها در سال گذشته تعطیل و نمایندگی دیگر همچنان مشغول به فعالیت بود و مردم برای ثبت نام خودرو به جای واریز وجه به حساب این شرکت به صورت کامل مبالغ را به حساب شخصی وی پرداخت می‌کردند.
سردار آقاخانی اضافه کرد: در ادامه طی بازرسی از خودرو نامبرده، تعداد زیادی اسناد ملکی و همچنین اسناد خودرو و سکه طلا کشف که در ادامه با دستور مقام قضائی این نمایندگی نیز پلمب شد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۷ نفر از شکات در استان‌های سمنان و البرز شناسایی شده اند، ارزش کلاهبرداری متهم را بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: در نهایت وی به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مرجع قضائی و سرانجام با قرار قانونی روانه زندان شد.
شناسایی ۹ بیمار مبتلا به ایدز در شهرستان کهگیلویه

فرماندار شهرستان کهگیلویه در جلسه اضطراری سلامت با موضوع "ایدز" در دهدشت آگاهی را مهمترین راه زندگی سالم و جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها عنوان کرد و گفت: رعایت نکردن مسائل بهداشتی منشاء بسیاری از بیماری‌ها است و این مقوله سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هم در این جلسه به آمار بیماران مبتلا به ایدز در استان اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های انجام شده تا پایان شهریور ماه سال جاری، ۲۰۷ بیمار مبتلا به بیماری ایدز در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹ نفر در شهرستان کهگیلویه بوده است.
لطف اله افروشته افزود: از مجموع این بیماران ۱۰۳ نفر فوت شده اند و ۱۰۴ بیمار دیگر هم اکنون در حال درمان هستند.
وی با بیان اینکه دو نفر از بیماران مبتلا به ایدز در شهرستان کهگیلویه جان باختند ادامه داد: ۷ نفر دیگر در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، خدمات مشاوره‌ای، آزمایش Hiv، و خدمات پیشگیری و درمانی دریافت می کنند.
احتمال پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ در اوایل سال آینده

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از احتمال پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ در اوایل سال آینده خبر داد.

«علی الهیار ترکمن» معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که در اوایل سال ۹۸ بازنشست شده‌اند، گفت:‌ متاسفانه به خاطر محدودیت‌های منابع داخلی در آموزش و پرورش و همچنین به علت حجم بزرگ اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت به فرهنگیان بازنشسته، با تاخیر هشت، نه ماهه برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مواجه هستیم که حتما باید آن را در قانون بودجه سال آینده پیش‌بینی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار