تاکید بر لزوم جمع‌آوری نمایشگاه‌های خودروی سطح شهر
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در زمینه شهرک خودرویی کاریانا اهواز، کار بزرگ و ارزشمندی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا شش ماه آینده فاز اول آن افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۲۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 12 February 2020

رضا قیصی‌پور در نشست جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان خوزستان با موضوع شهرک خودرویی کاریانا که در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرک خودرویی کاریانا یک سرمایه‌گذاری موثر و بسیار خوب در بحث محرومیت‌زدایی است که باعث تغییر و تحولاتی در منطقه مذکورشده و در آینده تغییرات بیشتری را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه زمین این شهرک به مساحت ۳۶ هکتار تسطیح و آماده سازی شده و با آخرین تکنولوژی، کار در یک سال اخیر پیش رفته است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته، کار بزرگ و ارزشمندی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا شش ماه آینده فاز اول آن افتتاح می‌شود.

قیصی‌پور ادامه داد: در این شهرک قرار است موسسه راهگشا، جایگاه سوخت، مجتمع اقامتی و رفاهی، درمانگاه، آتش نشانی، مرکز معاینه فنی، واحدهای اداری(دفاتر بیمه، دفتر اسناد رسمی و بانکها) غرفه های نمایشگاه خودرویی سبک و سنگین، غرفه های خدمات خودرویی با پارکینگ در فضایی مناسب با معابر استاندارد فعال شود. کار بزرگی انجام شده وهمه دستگاه ها و سازمان ها باید همکاری و کمک کنیم که این سرمایه گذاری، موثرتر باشد و تحول ایجاد شود.

وی با اشاره به حساسیت منطقه احداث شهرک که در جاده خرمشهر رو به روی ملاشیه و در حوزه استحفاظی منطقه ۵ شهرداری اهواز قرار دارد، گفت: شهرک خودرویی کاریانا به غیر از اینکه یک سرمایه‌گذاری موفق است، نگاه توسعه‌ای به منطقه مذکور نیز دارد و حداقل حدود یک هزار ایجاد اشتغال را در پی دارد و در آن منطقه کم برخوردار، رونق ایجاد می‌شود.

قیصی‌پور افزود: جایگاه‌های نمایشگاه ماشین سطح شهر باید جمع‌آوری و با جایگاه‌دارانی که مجوز فعالیت ندارند، برخورد قانونی شود، زیرا مالیات و عوارض شهرداری را هم پرداخت نمی‌کنند و از هیچ قانونی هم تبعیت نمی‌کنند. ارگان‌ها باید قوانین مربوط به خود در این خصوص را پیگیری کنند و شهرداری هم بر اساس کاربری و تغییر کاربری به موضوع ورود کند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی و اماکن باید با این نوع کسب و کارهایی که جواز ندارند برخورد لازم را داشته باشد، به گونه‌ای که در یک مهلت سه ماهه جابه‌جا شوند. هر کدام که از نظر موقعیت جغرافیایی به شهرک خودرویی کاریانا نزدیک هستند، در این شهرک مستقر شوند. آن دسته از جایگاه‌داران هم که در منطقه کوت عبدالله هستند، باید در مجتمع نمایشگاه‌های خودرویی شماره ۲ مستقر شوند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان ادامه داد: این شهرک خودرویی بهترین شرایط را برای جابه‌جایی جایگاه‌داران نمایشگاه اتومبیل فراهم کرده و موقعیت مناسبی برای سامان دادن به این شرایط نامنظم شهری است.

قیصی‌پور عنوان کرد: جمع‌آوری نمایشگاه‌های خودرو سطح شهر، مصوبه کمیسیون نظارت بر اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت بود و باید طبق آن مصوبه عمل شود .

وی با تاکید بر اینکه شهر باید نظم داشته باشد، به افزایش مطب پزشکان در منطقه کیانپارس و تخلیه خیابان سلمان فارسی از مطب پزشکان اشاره کرد و گفت: اگر در حوزه‌های مختلف، شهرک‌هایی تاسیس می‌شد قطعا شهر از این حالت ترافیک و بست خارج می‌شد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان تصریح کرد: می‌طلبد که نهادهای مربوطه، برنامه مدون‌تری داشته باشند و با اقتدار و جدیت بیشتری با چنین بی‌نظمی‌هایی برخورد کنند.

اسماعیل موسی پور، مدیر پروژه شهرک خودرویی کاریانا نیز در این نشست اظهار کرد: این شهرک در سایت ۳۶ هکتاری با کاربری های متفاوتی شامل خدمات خودرویی، مرکز معاینه فنی، بانک، دفاتر اسناد رسمی، جایگاه سوخت دومنظوره، مجتمع خدمات رفاهی و ...در حال تاسیس است که فاز اول آن آماده است و فاز دوم آن را هم برای پیش فروش آماده کرده‌ایم.

وی با اشاره به ویژگی‌های این شهرک، افزود: تمام تجهیزات را به صورت زیرزمینی احداث کرده‌ایم. عرض معابر شهرک طبق استاندارد (خیابان اصلی ۳۲ متر، معابر پیرامون ۲۰ متر و معابر داخلی ۲۰ متر) است. ایستگاه پمپاژ اختصاصی برای این شهرک طراحی و اجرا کرده‌ایم که آب‌های سطحی و فاضلاب را جمع‌آوری می‌کند و می‌توانیم با این ایستگاه پمپاژ فاضلاب‌های جاری منطقه کوی کریشان که بسیار هم نابه‌سامان است و فاضلاب‌های منطقه را دفع کنیم.

موسی پور با بیان اینکه تعدادی نمایشگاه‌دار در سطح اهواز در حال فعالیت است که از همه دعوت کردیم تا در این شهرک مستقر شوند، گفت: تعدادی زمین را پیش خرید کردند و سود خوبی هم از این کار نصیبشان شد. برای فاز ۲ شهرک هم به اتحادیه‌ها اعلام کردیم کسانی که در سطح شهر جایگاه نمایشگاه خودرو دارند و دارای معرفی نامه از اتحادیه هستند، برای هر پلاک (زمین) ۱۰۰ میلیون تومان تخفیف قائل شده‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار