مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: برداشت آب از رودخانه زاینده رود کاهش پیدا کرده و برداشت این شرکت از ظرفیت منابع آبی رودخانه زاینده رود، تقریباً یک درصد است. شرکت فولاد مبارکه کمترین مصرف آب در میان کارخانه‌های فولادی جهان را دارد و به رغم افزایش ظرفیت تولید این شرکت در بازارهای مختلف، مصرف آب در این گروه کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۲۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 12 February 2020

حمیدرضا عظیمیان در نشست خبری اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین تولید کننده ورق‌های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا است و عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان نیز به این شرکت اختصاص دارد. فولاد مبارکه صنعت ساز است و مشتریان این شرکت صنعتگران و تولیدکنندگان هستند، شعار فولاد مبارکه نیز "از سنگ تا رنگ" است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ شرکت با درصد سهام‌های مختلف با گروه صنعتی فولاد مبارکه همکاری دارند، ظرفیت تولید فولاد مبارکه اصفهان، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است و بیشترین سهام فولاد مبارکه در اختیار شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت و ایمیدرو است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خاطر نشان کرد: ممکن است میان ظرفیت اسمی و واقعی بسیاری از واحدهای تولیدی در همه رشته‌های صنعتی، تفاوت فاحشی وجود داشته باشد اما گروه صنعتی فولاد مبارکه همواره بیش از ظرفیت اسمی خود، از واحدهای تولیدی بهره برداری کرده است.

عظیمیان اضافه کرد: نورد گرم در صورتی که تأمین مواد اولیه مورد نیاز آن به صورت صحیح صورت بگیرد، قادر خواهد بود تا بیش از ظرفیت اسمی خود تولید داشته باشد.بیش از ۳۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با شرکت فولاد مبارکه همکاری شغلی دارند و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به ظرفیت‌های بالاتری در این حوزه برسیم‌. مهم‌ترین طرح توسعه‌ای شرکت فولاد مبارکه که امیدواریم حداکثر تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد، کنسانتره سنگ آهن پنج میلیون تنی است و فولاد سفید دشت و نورد گرم دو نیز از مهم‌ترین پروژه‌های فولاد مبارکه است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: فروش داخلی و صادرات مبارکه از شروع بهره برداری از کارخانه تا هم اکنون به بیش از ۲۰ میلیون تن فولاد رسیده و در این مدت هشت میلیارد دلار ارزآوری از سوی فولاد مبارکه برای کشور انجام گرفته است. فروش محصولات مبارکه در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و بازار مصرف فولاد مبارکه، صنایع مختلف کشور است.

عظیمیان افزود: برداشت آب از رودخانه زاینده رود کاهش پیدا کرده و برداشت این شرکت از ظرفیت منابع آبی رودخانه زاینده رود، تقریباً یک درصد است. شرکت فولاد مبارکه کمترین مصرف آب در میان کارخانه‌های فولادی جهان را دارد و به رغم افزایش ظرفیت تولید این شرکت در بازارهای مختلف، مصرف آب در این گروه کاهش چشمگیری پیدا کرده است. آب مصرف شده در واحدهای تولیدی فولاد مبارکه اصفهان، در مراحل مختلفی بازگردانی و تصفیه می‌شود.

وی با اشاره به برخی از حملات به این شرکت در خصوص مشکلات تأمین آب مورد نیاز برای کاشت محصولات کشاورزی استان، یادآور شد: همواره تلاش کرده‌ایم تا کم‌ترین مصرف آب از منابع رودخانه را داشته باشیم. سیستم فاضلاب ۹ شهر اطراف فولاد مبارکه توسط این شرکت اجرا شده و تصفیه فاضلاب این شهرها نیز بر عهده فولاد مبارکه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار