تابناک / رجبی مشهدی گفت: تمامی شهرستان‌های استان گیلان از برق برخوردار هستند و تا امشب مشکلات باقی مانده برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 14 February 2020

تابناک / رجبی مشهدی گفت: تمامی شهرستان‌های استان گیلان از برق برخوردار هستند و تا امشب مشکلات باقی مانده برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری شبکه برق کشور با اشاره به اینکه تمامی پست‌های انتقال، فوق توزیع و شبکه‌های اصلی گیلان برق دار شده است، گفت: در حال حاضر کمتر از ۲ درصد از مشترکان استان با قطعی برق مواجه بوده و ۹۰ درصد خاموشی‌ها برطرف شده است.

او افزود: ۳۵۰ تیم عملیاتی در حال رفع مشکلات رخ داده هستند.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه تمامی شهرستان‌های استان گیلان از برق برخوردار هستند، ادامه داد: در هیچ محلی خاموشی مطلق نداریم و تا پایان امشب بخش عمده‌ای از مشکلات باقی مانده برطرف خواهد شد.

او با اشاره به اینکه ۱۰۰ تیم عملیاتی جدید به ۲۵۰ اکیپ مشغول در استان اضافه شده است، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی در مناطق دارای قطعی برق، عدم دسترسی به مسیر‌های کوهستانی و روستایی است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در معابر برخی از محلات شهری نیز به دلیل تخلیه برف روی پشت بام به کوچه‌ها امکان ورود ماشین آلات ادارات برق به داخل معابر وجود ندارد و همین امر موجب کندی عملیات برق رسانی در این نقاط شده است.

رجبی مشهدی بر لزوم رعایت مسایل ایمنی از سوی مشترکان تاکید کرد و گفت: در برخی از مناطق به دلیل بارش سنگین برف بر روی خطوط شبکه ضعیف شاهد پارگی سیم‌های برق هستیم؛ خوشبختانه تاکنون شاهد بروز حادثه‌ای برای مشترکان نبوده ایم و امیدواریم با مراقبت مشترکان در ادامه نیز مشکلی در این ارتباط پیش نیاید.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه ۳۵۰ تیم عملیاتی به صورت شبانه روز در حال رفع خاموشی‌های باقی مانده هستند، گفت: امیدواریم ظرف یک تا دو روز آینده با باز شدن مسیر‌های روستایی، مشکلات رخ داده در این بخش را به حداقل برسانیم.

وی پایداری شبکه‌های برق را امری زمان بر دانست و افزود: با توجه به ادامه موج سرما در استان انتظار می‌رود مشترکان در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار