دادستان گفت: اکنون طلب نزدیک به ۲۵۰ نفر از ثبت‌نام شده شرکت آرکا خودرو باقی‌مانده که در تلاش هستیم از محل اقساطی خودرو‌های دریافتی که واریز می‌شود، مابقی مطالبات را پرداخت کنیم.
کد خبر: ۸۲۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 15 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، محمدحسین صادقی امروز در جمع اصحاب رسانه درخصوص وضعیت پرداخت طلب طلبکاران شرکت آرکا خودرو، اظهار داشت: آرکا خودرو یک شرکت لیزینگی بوده که بدون اینکه مقدمات ثبت را در مجرای قانونی ثبت کند یا مجوزی درخصوص واسپاری یا برگزاری لیزینگ را از بانک مرکزی گرفته باشد، در کرمانشاه شروع به فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: این شرکت با توجه به وعده‌های که داده با استقبال خیلی زیادی مواجه شده، و در ابتدا علی‌رغم اینکه شرکت فقط ثبت شده بود و هیچ مجوزی از مراجع ذی‌صلاح از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و... را نداشت، تعداد زیادی مراجعه کردند.

دادستان کرمانشاه با اشاره به عدم عمل شرکت آرکا خودرو به تعهدات خود، گفت: این شرکت تعدادی خودرو را طبق تعهد خود به متقاضیان واگذار می‌کند، ولی بعد از آن به دلیل عدم تدابیر لازم یا نداشتن بنیه اقتصادی یا برنامه‌ریزی صحیح در انجام تعهداتش نسبت به کسانی که هزینه تحویل خودرو را پرداخت کرده، با وقفه مواجه می‌شود.

تذکر دادستان کرمانشاه در خصوص تاخیر در پرداخت اقساط خودروهای تحویلی شرکت آرکا خودرو

وی تصریح کرد: نزدیک به 500 نفر سپرده نزد این شرکت گذاشته بودند که به علت عدم عمل شرکت به تعهدات خود، مدیر و مسؤول شرکت به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار گرفت و به موجب رای دادگاه به 2 سال حبس، پرداخت جزای نقدی و احاله وجوهی که از مردم دریافت کرده، محکوم شد.

صادقی یادآور شد: الان شخص مذکور در زندان است و از محل اقساطی کسانی که خودرو خود را دریافت کرده‌اند، مبلغی به حساب این مدیر به عنوان اقساط خودروها واریز می‌شود و این مبلغ را بین تعدادی از مالباختگان به ترتیب از کمترین به بیشترین مبلغ توزیع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بیش از 100 نفر تسویه شده و اکنون نزدیک به 250 مالباخته باقی‌مانده است که در تلاش هستیم از محل اقساطی که واریز می‌‌شود مابقی مطالبات را پرداخت کنیم.

دادستان کرمانشاه افرادی که از این شرکت خودرو تحویل گرفته‌اند را حدود 300 نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه با دستگیری متهم، برخی از این افراد عزم جدی برای پرداخت اقساط ندارند.

وی ضمن تذکر به این افراد، متذکر شد: اقساط را به موقع به شماره حساب اعلام شده نزد بانک سینا که غیرقابل برداشت و در اختیار دادسرا است، واریز کنید.

صادقی این اقساط را حق مشتری دانست و گفت: با توجه به نوسانات قیمت برخی‌ها تمایل دارند اقساط خود را یک‌جا پرداخت کنند تا انتقال سند انجام شود، این افراد می‌توانند به شعبه نهم اجرای احکام واقع در کوچه ثبت شهر کرمانشاه مراجعه کنند تا ترتیب اثر داده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار